Korvbrasa

Det blev en fin brasa av alla pinnar jag har släpat hem. Lite hårt att se dem eldas upp men eftersom jag fick en korv som matte grillade på pinn-brasan så kände jag mig ganska nöjd ändå. Jag inspekterade brasan innan den sattes igång och pekade ut en pinne som jag absolut ville ha kvar och den plockade matte tjänstvilligt ut till mig. Så en fick jag i alla fall behålla. Dessutom fick jag blodkorvsbitar vid brasan och det var faktiskt ganska mysigt att ligga där en stund. Men matte är ju en frusen typ så det blev inte så länge. Dessutom skulle hon in och läsa igen. Men nu har hon lagt ner för kvällen och vi ska natta oss.

Imorgon ska jag börja bära hem nya pinnar. Så kanske jag får korv snart igen!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Det låser mysigt att få vara vid majbrasan och äta korv. Jag själv fick ligga hemma och sova, orkade inte följa med på kalas efter rundan i skogen.

2007-05-01 @ 10:25:45
Postat av: Vira

Husse och matte ordnade också en brasa fast de var borta igårkväll så vi eldade den idag i stället. Det var en jättestor brasa som husse samlat ihop, en massa grenar som inte får växa vid stengärdena. Han har sågat i flera veckor och det har varit så spännande att gå förbi högen med grenar eftersom en fasantupp brukade gömma sig där. Idag flyttade husse hela högen så att inte något vilt skulle finnas kvar när han tände på. Oj. vilka stora lågor det blev! Jag blev riktigt rädd men så kom matte med en korg och började packa upp. Hon hade med sig korv att grilla. Jag och Funny satte oss en bit ifrån elden eftersom det var så varmt. När matte och husse grillat klart gick de en bit bort och satte sig men de hade lämnat kvar en bit korv vid elden. Snabbt som ögat for jag fram och tog den men matte har ögon i nacken och såg det. Hon blev så arg på mig så jag tappade korven. Då såg Funny sin chans och nu slök hon korven i ett nafs. Snopet alltså!
Efter en stund gick vi hem och då fick jag också min mat. Sedan fick vi gå ut en runda och lite träning så då var mitt lilla tilltag bortglömt.
Ikväll berättade matte att hon varit och beställt hundbur. Undras hur det känns att åka i en sådan, jag som nyss lärt mig hoppa in i bagaget utan protester.

2007-05-01 @ 22:02:56
Postat av: Wallander

Verkar som om man bara får vara med vid brasor/eldar om man hjälpt till tidigare att samla ihop pinnar och det brukar jag inte göra. Men jag har fått korv i alla fall, blodkorv i bitar och det är så smaksens.

Vilken osis du hade där med korvbiten Vira. Förstår nu att det kanske inte bara är fördelar att ha en hund till i familjen... Nästa gång tillfälle ges så får du svälja snabbare.

2007-05-01 @ 22:49:06
Postat av: Elliot

Orättvist tycker jag,du borde fått en bit eftersom du var så duktig o släppte korven när du blev tillsagd.
I snällt att en får korv (stulen eller ej) o inte du.
Jag ska allt smussla till dej en bit vid något tillfälle kan du tro.För så gör en snäll brorsa...

2007-05-02 @ 12:37:51
Postat av: Lakrits

Vad kul att du skriver på min blogg, Vira!

Snopet med korven. Tycker som Elliot, att du borde fått eftersom du släppte korven och var duktig.

Jag hade tur för matte hade tagit med separat korv till mig så jag visst liksom när det var min tur. Tur att det var korvgrillning, annars hade jag inte riktigt fattat poängen med att fixa en stor brasa utomhus. Känns tryggare när det brinner i en öppna spisen inomhus tycker jag. Det blev så himla varmt vid den där stora brasan.

2007-05-02 @ 23:07:13
URL: http://vildhunden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0