Lyxbur

Ikväll har vi varit och hämtat min nya bur och den är superfin. Så himla lyxigt, nu kan jag ligga och vräka mej på vilket håll jag vill i bilen. Det var verkligen snällt av dej matte. Jag vet att den var dyr men ack så fin. Och jag märkte nog att du var jätteglad för den du med. När vi kom hem hängde matte på registreringsskylten också. Tyvärr var det mörkt ute så bilderna blev inte vidare bra, särskilt inte med skylten för det bara blänkte. Men det kvittar för buren är lika fin för det och skylten också. Finfina krokar är det också på buren där matte kan hänga mina saker.

En bild måste det ju såklart bli även om kvaliteten inte är så lysande. Skylten är det blänkande föremålet. Bättre bilder kommer...

image27

Innan vi hämtade buren var vi i Lomma och tränade. Det gick faktiskt ganska bra. Matte var hyfsat avslappnad och vi lekte lite mellan varven när jag hade gjort något bra. Jag traskade iväg på en del inkallningar men då kom matte bara helt lugnt och satte mej tillbaka igen och så gjorde vi om proceduren. Jag vet inte varför jag känner en så oemotståndlig dragning att gå iväg när jag vet att jag borde sitta kvar. Det är ju smartare att sitta kvar för då går alltihopa snabbare och jag får mer korv. Men så knasigt det är ibland. Jag känner mej i alla fall jättestolt när jag lyckas bra och matte är nöjd. Jag fick ligga en lång stund också och bara titta på ett annat gäng som hade valpkurs. Det var så lagom roligt men jag sa inget och matte verkade nöjd. Matte kallar det passivitetsträning och jag misstänker att det blir mer av sånt framöver. Hmm....men jag får väl stå ut när hon anstränger sej så att göra det bra för mej. En sak som matte dock måste vänja sej av med är att tro att jag kommer att smita för då känner jag en ännu större och fullständigt oemotståndlig lust att göra det. Hon kom på sej själv med det idag tror jag och det var bra. Vi har båda saker vi behöver träna på verkar det som.

Det blev inget spår för mej ikväll, det fanns helt enkelt inte tid. Men det kommer väl så småningom. Nästa vecka någon gång har matte sagt lite löst.


Nu måste jag hämta mina saker som ska med till Stockholm och lägga vid mattes ryggsäck så att de säkert kommer med.

Kramar & pussar från Lyx-Lakritsen


Kommentarer
Postat av: Lakrits

Jag såg förresten ramen till din bur Walle. Den såg fin ut! Ska bli kul att se den klar sen. Tänk om du får en liten inflyttningspresent kanske, man vet aldrig.

2007-04-04 @ 23:55:07
Postat av: Elliot

Vad fin din bur blev!Den är väldigt lik min.Är man en prinsessa/prins så ska man åka ståndsmässigt så de så =0)
Ett tips är att din matte lägger att halkskydd i botten så att allt ligger stadigt o inte kasar omkring när ni är ute och kör.

2007-04-05 @ 11:56:26
Postat av: Syrran Vicka

Hej på dig Lyx-Lakrits...har du fått en egen registreringsskylt -det är ju bra, så att matte inte stoppar in dig i fel bur *fniss*. Ville bara titta in innan vi kryper till kojs och önska Glad Påsk. Försökte att komma in här igår -men det gick inte. Jag hade suttit och skrivit ett inlägg till dig eftersom det var så länge sedan vi talades vid och när jag klickade på att skicka iväg det, så funkade inte överföringen.
Imorgon ska jag också göra något väldigt roligt. Jag ska följa med matte på jaktträning UTAN min morsa och storesyster. Vet du varför...de löper *ha,ha,ha* -det verkar som sagt inget bra, men för mig är det bra just nu!!
Puss på dig Lakrits och Glad Påsk och pussa på din matte också, hon verkar snäll.

ps. din bur blev väldigt fin i alla fall/ds

2007-04-05 @ 22:44:20
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Syrran Vicka

Hej på dig Lyx-Lakrits...har du fått en egen registreringsskylt -det är ju bra, så att matte inte stoppar in dig i fel bur *fniss*. Ville bara titta in innan vi kryper till kojs och önska Glad Påsk. Försökte att komma in här igår -men det gick inte. Jag hade suttit och skrivit ett inlägg till dig eftersom det var så länge sedan vi talades vid och när jag klickade på att skicka iväg det, så funkade inte överföringen.
Imorgon ska jag också göra något väldigt roligt. Jag ska följa med matte på jaktträning UTAN min morsa och storesyster. Vet du varför...de löper *ha,ha,ha* -det verkar som sagt inget bra, men för mig är det bra just nu!!
Puss på dig Lakrits och Glad Påsk och pussa på din matte också, hon verkar snäll.

ps. din bur blev väldigt fin i alla fall/ds

2007-04-05 @ 22:45:22
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Wallander

Vad kul att du fått din lyx-bur. Jag såg den färdig innan vi tränade i tisdags när vi var där och testade min burram. Vilken skillnad det blir när den är målad. Min lär bli klar inom 2 veckor trodde "burmannen". Men den som väntar på något gott, väntar ju aldrig för länge.

Jag hoppas verkligen att vi kommer att trivas. Jag tror att vi kommer att göra det. För våra mattar kommer säkert att göra det såååååå väldigt mysigt & hemtrevligt för oss, tror inte du det?
Tipset om halkskydd, verkar inte vara helt fel!

Inflyttnigspresent? Nej,inte skall väl jag ha det, jag skall ju inte flytta hemifrån, eller är tanken den att det blir mitt nya hem, nä så kan det väl inte vara? En bur i bilen skall väl bara vara för att jag skall åka säkrare och att bagageluckan skall kunna vara öppen för att jag skall få luft samt för att jag inte ska kunna rymma, eller?

Kul att höra att er träning gick bra i onsdags. En viktig sak som din matte & min MOR inte får glömma är vår ringa ålder, vi är trots (& trotsiga) allt fortfarande bara i början på vår karriär.

Ps. Hoppas du fick med dig allt du skulle till Sthlm!

STOR PÅSKKRAM PÅ DIG!

2007-04-06 @ 07:54:05
Postat av: Lakrits

Vad kul att höra ifrån dej Syrran. Låter ju perfekt att du får följa med själv. Tyvärr lär du väl också löpa förr eller senare, sånt är livet, men tills dess kan du ju njuta av den extra uppmärksamheten du får när du är själv. Vad ytterst idiotdumt att ditt inlägg försvann. Jag letade där bara jag (och matte) kommer åt också men det fanns inget försvunnet där heller. Kul att du tog mod till dej och skrev igen i alla fall. Det brukar fungera men visst händer det att det strular med publiceringen.

Walle, klart du inte ska flytta till din bur, men när ni åker bil är den ditt tillfälliga hem. Det var mest så att du ska få det trivsamt och det är en sak som ligger och skräpar i min låda för att matte var för köpglad när jag var mindre och handlade flera stycken såna. Hmm...vi får se, ska bli kul att inspektera din bur när den blir klar i alla fall. Det är verkligen jättestor skillnad att se ramen och att sen se buren färdig.

2007-04-06 @ 09:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0