Mattes hjälpreda

Idag när matte är hemma hos mej försöker jag hjälpa henne med allting. Det innebär för det första att jag följer efter henne precis överallt för att se vad hon gör. Och om jag kan (vilket nästan alltid är fallet) försöker jag hjälpa henne med ditten och datten. Hon säger att jag är mammig men det vet jag inte om jag håller med om. Det gäller ju att hålla sej framme om man ska få hänga med på något. Om inte annat kan jag vara moraliskt och mentalt stöd till matte när det inte går som hon vill. Som idag när hon ringde till Tele2 för femte gången utan att hon fick sin nya telefon att fungera. Nu ska dom skicka någon slags nytt kort till henne och tills vidare är hennes telefon död. Det kan ju inte gärna lilla jag lösa men matte blir ju alltid gladare när jag är i närheten så jag håller mej troget vid hennes sida.

Matte säger att hon har blivit en riktig hemmagris sedan hon skaffade mej. Så fort hon är ledig vill hon vara med mej och alla tankar på resor (åtminstone såna som inte är hundvänliga) har hon skrinlagt för länge sedan.

Nu tror jag att matte ska träna och då kan jag också hjälpa till. Hon har skivstång, hantlar mm hemma så att hon ska slippa åka iväg från mej bara för den sakens skull och när hon är igång brukar jag försöka hjälpa till. Ibland resulterar det i att jag får något gott och jag vet inte riktigt om det är för att jag är så duktig eller för att jag är i vägen och matte vill få mej lugn. I vilket fall som helst är strategin ganska framgångsrik.

Hej å hå från lilla mej

Kommentarer
Postat av: Vira

Hej Lakrits.
Jag gillar också att vara mattes hjälpreda åtminstone utomhus speciellt de senaste två dagarna då hon hållit på med trädgårdsarbete. Jag är en hajare på att gräva men matte verkar inte alltid gilla det. Vi har ju fullt med sorkar i trädgården och hon förbannar dem varje dag.
Det var spännande att vara på kurs och träffa nya hundar. Speciellt roligt var det att Enzo var med. Nu har jag lärt känna honom ännu bättre. Matte och jag har kunnat tillbringa väldigt mycket tid tillsammans. Funny tyckte nog det blev ensamt hemma så hon knallade iväg till grannen och knackade/krafsade på. Micke som bor där trodde det var Tarzan deras katt så han blev väldigt förvånad när han såg Funny.
Vi ses på träningen ikväll hoppas jag.

2007-04-03 @ 16:53:18
Postat av: Wallander

Tänk vad vi flattar beter oss lika. Jag känner verkligen igen mig i det ni berättar. Jag tycker de borde vara tacksamma när vi vill hjälpa dom.

Jag brukar bl a flytta på mina leksaker så fort MOR har samlat ihop dem. Jag vill ha dom lite utspridda, jag vill inte behöva springa ut i hallen varje gång jag vill leka, nä då vill jag ta en sak som ligger nära tillhands. Detta fattar inte MOR (heller).

2007-04-03 @ 23:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0