Ny skog och ny kompis

Jag trodde det skulle bli en hemmadag med plugg för matte och inget särskilt för mig. Men så fick jag följa med på morgonen för matte skulle träffa en kompis som nyligen har kommit hem efter en lång resa. Eftersom jag ändå skulle ut tog vi alla tre en tur till bokskogen vid Torup och där gick vi en rejäl runda. Jag tyckte det var superkul att komma till en ny skog så jag var hela tiden före och matte fick säga till mig att vänta hur många gånger som helst. Men mysigt var det och jag sprang inte fram till en enda vi mötte utan kom snällt när matte ropade in mig. Det är mycket mer folk där än i "min" skog för där finns markerade leder. I "min" skog är det bara skogsvägar och hittar man inte där kan man gå väldigt fel och det vill nog inte de flesta så de väljer Torup istället.

När vi kom hem blev det vila för mig och plugg för matte. Så vid femtiden tog vi en sväng på tomten och då fick jag syn på en hund på andra sidan som viftade inbjudande på svansen. Det visade sig vara en border collie som heter Gizmo. Matte snackade med den hundens matte en lång stund innan de kom på att vi kanske skulle få leka. Och jösses vad vi härjade. Han var lika gammal som jag och snabb som tusan. Jag hann inte med. Men å andra sidan hade jag övertaget i brottningen fast jag blev trött fortare än han och då försökte han fixa till valpar med mig (lite korkat, jag löper ju inte längre) och till slut låg vi mest i gräset och dräglade på varandra. Då gick vi in igen och jag slocknade snabbt. Förhoppningsvis kommer han förbi fler gånger för hans matte har häst på gården som ligger en bit bort. Han var en kul typ fast jag tycker det är onödigt när grabbarna försöker göra valpar med mig hela tiden. Elliot är faktiskt ovanligt välartad på den punkten måste jag säga. Honom kan man leka med utan att det blir en massa onödigt fixade och grejande med det där. En cyberpuss till dig Ellioten. Så fort du får pussas på riktigt ska du få en riktigt blöt en av mig.

Har hört talas om att det ska bli en liten brasa och korvgrillning ikväll. Tror att jag kanske också får en liten korv. Man kan ju alltid hoppas i alla fall.

Så dagen som jag trodde skulle bli väldigt lugn blev istället full av händelser. Men imorgon har matte sagt att det inte kommer att hända knappt någonting och att jag får sysselsätta mig själv då. Det är väl okej, jag kan ju undersöka det där konstiga hålet i trädgården där det kommer upp en massa vatten. På något vis ska jag klura ut hur det hela fungerar. Sedan såg jag att plastankan är i dammen igen. Den måste fiskas upp!

Pigg är jag i alla fall. Matte vet inte vad hon ska tro och hur hon ska göra men hon är glad att jag är som förr igen.

Kommentarer
Postat av: Elliot

Man tackar ju speciellt för de snäll orden som du sa om mej.Matte har försökt att göra en gentleman av mej o än så länge är jag rätt nöjd själv oxå.

Roligt att du fick busa av dej o göra ett riktigt race idag.Hoppas du får en korvbit ikväll.
Själv så äter jag upp min mat faktiskt varje gång nu.Så snart blir jag rund o go och ännu mer att tycka om =) inte så dumt va?

Jag tror minsann att vi har gett dom där dummingarna i halsen en riktig match.Det var några dunderpiller veterinären skrev ut åt mej.Och det är ju tur dom verkar hjälpa med tanke på priset å varje liten pilla kostar tydligen 28kr/st men jag ska bara ha en om dagen.

2007-04-30 @ 21:17:48
Postat av: Wallander

Jag tyckte väl att det luktade dig i Bokskogen när jag var där med Guinness i eftermiddags. MOR kunde inte begripa varför jag skulle vara så långt framför hela tiden. Men det berodde faktiskt på att jag trodde att jag skulle hinna ikapp dig om jag skyndade mig riktigt ordentligt, men till min stora besvikelse så hann jag aldrig det.

2007-04-30 @ 22:00:39
Postat av: Lakrits

Ajaj, det var minsann dyra piller. Men värt pengarna om de gör nytta. Bara roligt om det blir något mer kilo på dig. Jag är ju inte så himla liten själv...

Jaså, ni var också i bokskogen Walle. Där ser man, där ser man. Vilket sammanträffande. Vi gick 7 km rundan. Vilken tog ni? Eller ni badade kanske mest? Såklart det luktade av mig där, jag hade ju tassat runt nästan hela skogen. Visst blev ni lite förvånade va? Att jag hade varit där före er alltså.

2007-05-01 @ 00:21:33
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Wallander

Vi tog bara 3km slingan annars hade vi nog inte orkat bada så mycket sades det, eller så kanske det var så att de 2-benta inte orkade gå så långt helt enkelt.

Jag blev inte lite förvånad, jag måste erkänna att jag blev mycket förvånad av att du varit där innan mig och dessutom samma dag.

2007-05-01 @ 10:21:16
Postat av: Elliot

Bli inte förvånad för de du!Lakrits är alltid i skogen det är faktiskt hennes andra hem.Jaja okej då,nästan i varje fall.......hon e ju en vildhund!
Remember?

2007-05-01 @ 13:03:32
Postat av: Lakrits

Just så...ofta vill jag inte komma in så matte får hämta mig handgripligen och fösa in mig.

Idag är jag mest ute och roar mig själv. Matte våndas vid böckerna.

2007-05-01 @ 14:06:50
URL: http://vildhunden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0