Strandtur

Igår var jag vid stranden och busade runt. Det var soligt och nästan vindstilla nere vid Nybrostrand utanför Ystad. Jag spanade runt efter roliga saker och hittade bland annat en död svan men den fick jag inte undersöka särskilt länge för matte. Sedan fanns det såklart en del pinnar som jag smakade på, en kvarglömd toffla och så badade jag givetvis Det var inte så varmt i vattnet så några längre simturer blev det inte tal om men det var ändå årets första havsbad. Jag önskar såklart att mina kompisar hade varit med för jag tycker det är roligare att bada tillsammans med er än själv. Jag simmar inte så gärna ut själv nämligen, särskilt inte i havet eftersom matte har varnat mej för strömmar. Man är ju inte alltid så kaxig när man är ensam och det är nytt ställe...

Så här såg det ut...

image25
Här sträcker jag ut riktigt...


image26
Och här plaskar jag i havet. Om jag inte minns fel har jag fått span på en fågel.

När vi kom hem var jag trött och jag vilade mej en stund innan jag gjorde trädgården osäker. En riktigt härlig dag var det och jag glömde faktiskt bort att jag inte fick något mellanmål. Som det kan bli när man har roligt! Jag somnade tidigt också på kvällen för jag tänkte att jag skulle vara utvilad till spårkursen men jag var faktiskt inte riktigt pigg ändå när jag vaknade. Det var inte matte heller...

Salt-lakritsen 


Kommentarer
Postat av: Wallander

Det verkade som att du hade en underbar dag igår på stranden. Din matte har alldeles rätt när det gäller havet, man skall ha respekt, det kan vara farligt om man kommer för långt ut.

Men jag är helt övertygad om att du tar det lugnt och försiktigt.

Vad är somna tidigt för dig? Om det inte räckte inatt, ja då får du nog allt lägga dig ännu tidigare innan du skall spåra nästa gång den 15:e april.

Förresten hinner du få din bur innan påsk? Skall ni köra eller åka tåg denna gång till Stockholm?

2007-04-01 @ 22:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0