Ajajaj...

...vad myggen sticks. Jag och matte har varit på långpromenad i skogen. Det var trevligt men myggen var mindre trevliga. På hemvägen var det meningen att vi skulle träna lite på fältet men där var det också en masssa mygg. Alltså blev det ingen träning. Fast en lång bit i skogen fick jag gå bakom en annan hund som råkade komma framför oss. Det var inte lätt att gå fint då så lite träning fick jag allt.

Jag blev lite förvånad att vi inte skulle iväg någonstans ikväll (det är ju tisdag=träningsdag med polarna) men jag fick veta att det blir imorgon istället. Och tur var nog det för matte kom ovanligt sent från jobbet.

Nu ska jag vila lite, matte ska nog träna med sina hantlar och skivstången. Det ser fånigt ut, jag brukar ligga och titta på. Ska försöka att inte klia på min myggstuckna nos.

Kommentarer
Postat av: Zappy

Visst är det hemskt med mycket mygg. Är det träning som vanligt i Lomma imorgon? Ska puffa på matte så kanske vi kan komma också, vem vet....

2007-08-14 @ 22:47:54
Postat av: Lakrits

Träning imorgon men inte i Lomma utan i S:t Lars parken. Klockan sju. Vi parkerar på Skånevägen, precis intill parken, där får man stå gratis i två timmar. Det blir jag, Wallander och Elliot med mattar.

2007-08-14 @ 23:33:11
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Wallander

Ja dom är ena jäklar dom där sticticusarna. Men din matte tog väl på "mygghatten" eller?
Vilken tur att vi bytade träningsdag, annars hade det kunnat bli så att du missat "tunnelträningen". Jag ser framemot träningen imorgon, men tror ni man behöver tunnelseende för att ta sig igenom?

2007-08-15 @ 00:17:13
Postat av: Lakrits

Nä...matte hade ingen mygghatt på för hon trodde inte det skulle vara så mycket mygg. Det verkade som att de hade börjat minska lite men inte igår...
Tunnelseende...nä...jag tror inte det. Det är bara att rusa på. Full fräs.

2007-08-15 @ 08:05:58
Postat av: Zappy

Är det OK om jag kommer på träningen också? Vi har ju promenadavstånd till Skånevägen, matte och jag.

2007-08-15 @ 08:24:14
Postat av: Lakrits

Ja, klart ni kan komma!

2007-08-15 @ 16:35:16
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Wallander

Zappy, vad kul att du kom och var med oss ikväll, det är alltid roligare om vi är lite flera på "frivillighetsträningarna" också.

2007-08-16 @ 00:43:09
Postat av: Elliot

Jag tycker oxå att det var roligt att "lillasyster"Zappy var med =0D
Tänk Walle att vi har en så liten o gullig syrra!

2007-08-16 @ 14:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0