Förberedelser

Matte plockar ihop lite saker till helgen. Grislevern är på stekning så att jag och Walle ska få lite gott på maten. Matte var snäll nog att handla på hemvägen. Tydligen letade hon upp någon bra affär som hade gott om grislever och grishjärta, mina favvisar. Baconchipsen var slut men jag såg när hon plockade ihop godis och vi behöver inte svälta. Bara hon inte glömmer märgbenen, måste försöka påminna.

Jag åkte på lite klo, öron och pälsvård ikväll. I vanlig ordning krånglade jag, att jag aldrig kan vänja mig. Tror grejorna packas med till Småland. Suck.

Hoppas matte kommer loss lite tidigare från jobbet imorgon så att vi kan komma iväg någon gång. Sedan ska vi hämta Wallander och Helene i Malmö och så bär det iväg.

Nä, nu får jag övervaka packningen och levern.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Börjat packa redan? Det har MOR knappt börjat tänka på ens. Hon bara sitter och arbetar och arbetar, verkar aldrig bli klar med det hon har hållt på med så himla länge. Tur att vi skall åka iväg så att hon får vila upp sig lite...
Vad mycket smaskens din matte fixar... jag hörde att MOR skall fixa 2-benings maten, undrar om det blir lika mycket gott för dem? Jag tror att jag skall gå och knyta mig nu, så att jag är utvilad ordentligt till helgen, är ganska säker på att det blir ett herrans hålligång för oss i helgen.
Ses imorgon, det skall bli sketans roligt!

2007-08-23 @ 22:53:17
Postat av: Lakrits

Jag har kollat in lite...snokat i väskan där våra saker ligger. Kan rapportera om grisöron (2), lösgodis, tuggben, två aktiveringskulor med tillhörande levergodis, lite kex och annat smått och gott. Och så torrfodret såklart men det är liksom mindre intressant i sammanhanget. Matte har också skrivit upp märgben (2) på lista, samt lever så att det inte glöms bort. Tur för det är inte säkert jag kommer ihåg att påminna henne när det är dags för avfärd.
Tyvärr åkte min necessär också ner precis som befarat. Du får stötta mig Walle när jag ska få klorna filade, då kanske det känns lättare. Tror matte snart sätter in daglig filning för hon tror att jag ska bli mindre rädd då. Det vet inte jag om det funkar. Kanske, kanske inte. Men nu får inte det förmörkna min tillvaro när så mycket roligt väntar.
Ja, matte har packat lite för jag tror vi ska åka ganska omgående när vi har varit ute på promenad imorgon när hon kommer efter jobbet. Det tar alltid ändå lite tid hit och dit att fixa innan vi kommer iväg, så brukar det i alla fall vara när vi ska ut och röra på oss.

2007-08-23 @ 23:17:17
URL: http://vildhunden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0