Bus, bad och håravfall

Matte kom tidigt från skolan idag, bytte om och skyndade sig ut för att fixa till ett spår till mig. Sedan bar det av mot Staffanstorp. Vi parkerade utanför Elliots hus och matte hann inte öppna bildörren helt innan Elliot hoppade upp i hennes knä. Han verkar gilla min matte han!

Vi promenerade tillsammans till rastgården (våra mattar svor över att vi inte gick ordentligt men vi var ju så glada). I rastgården sprang vi som galningar men så kom det en annan som ville släppa in sin hund där tillsammans med oss men det ville inte matte och Ann. Alltså gav vi oss av efter en stund och gick till ett annat superbra ställe där man kunde springa ordentligt och terrängen var kul för det gick upp och ner och det var högt gräs som man kunde hoppa i.

När vi hade busat klart gick vi en runda på Elliots mosse. Där var det fint vill jag lova. Många härliga vattenansamlingar! Även här tyckte matte att jag gick uruselt i koppel. Vilken jämmer, jag som hade så roligt.

När vi kom hem (efter lite ärenden) så åkte jag in i duschen för matte påstod att jag luktade dynga. Och jag kan tala om att det var ingen trevlig upplevelse för jag blev skitskraj. Medan matte badade mig så ramlade pälsen av från mig. Jag blev lite panikslagen, trodde det var något fel liksom, att jag skulle bli en nakenhund. Men matte försökrade mig att det inte var så, att jag bara fäller och att det kommer mycket av en då när man badas. Jag får försöka tro på henne, annars får jag nog ingen ro. Och varför ska jag fälla, jag som var så stolt över att vara hårfager. Dessutom mitt i vintern, vad är det här för ordning?

Nu har jag täcke på mig fast det gillar jag inget vidare. Jag har rullat mig och grejat, får inte gå ut till min stora besvikelse. Men adventskalendern har jag fått öppna och det var ju en liten tröst ändå. Jag fick hjärtformade kex och kycklinggodis i ett paket. Matte fick jättesöta dekorationsrosor i sin kalender.

Jaja, vad ska man säga...Att jag behövde bada var det kanske inte så stor tvekan om för vattnet blev alldeles mörkt (jag fäller visst både päls och färg) men att håren ramlade av var ju synd. Å andra sidan hade de nog åkt av ändå, matte klagar över att hon får hår i munnen när hon ligger i sängen. Antar att det är jag som är den skyldiga. Jag hoppas bara att mina killar inte tycker jag blir mindre attraktiv för att jag blir av med lite päls för då blir jag riktigt ledsen.

Maten satt fint i magen i alla fall efter allt spring med Elliot. Nu ska jag gå och vila lite, jag känner mig faktiskt en smula trött. Får lägga mig och hålla tassarna för att det inte regnar mer för då kanske mitt spår försvinner helt. Det vräkte ju ner precis när matte hade varit ute vilket var himla synd tycker jag. Vi får väl se hur det går men jag gör mitt bästa och mer kan jag inte.

Kommentarer
Postat av: Elliot

Haha fäller du färg åxå? Men du är säkert fin även ifall du skullle bli beige hihi =D
Förresten är det inte mer än rättvist att du får lite mindre päls för då blir det mer som mej o Walle.
Jag har nästan inte varit trött ett dugg efter eftermiddags racet...matte säjer att ja inte kan vara klok o normal =(

ps.du glömde att berätta att vi spang genom jättestora cementrör,gick över bro och var högt uppe i utsiktstorn.Mmm så var det,vi hann med en del och jag tycket det var väl använda två timmar...Gnatt!

2007-12-07 @ 22:21:03
Postat av: Lakrits

Jag blev ju lite orolig över färgen också men matte säger att det var äkta skånsk smuts som rann av. Hoppas det...jag vill ju vara en tvättäkta flatte...

Jag glömde mycket jag, det var väl tvätten som skärrade upp mig. Cementrören var kul, trappan till tornet var lite läskigt för den var så hal men det gick ju fint ändå. Bron var fin fast vattnet bredvid såg lockande ut.

2007-12-07 @ 22:25:08
Postat av: Wallander

Oj, vad ni hann med mycket på din & Elliots busrunda idag. Förstår att ni hade roligt.

Tror inte att du behöver oroa dig så väldans mycket över pälsförlorandet, jag tappar en hel del jag oxå, men det kommer alltid nya hår igen och färgen som rann av var ju rena rama skiten.

LYCKA TILL med spårandet imorgon!

2007-12-07 @ 23:22:45
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0