Ingen vanlig måndag...

...för idag skulle matte presentera sitt examensarbete. Hon var verkligen uppe i tid morse. Hon körde ganska tidigt också, ville vara säker på att ha marginal. Det var inga problem och presentation och frågor och allt gick alldeles utmärkt. Så nu är den saken ur världen men tydligen blir hon inte ledig för det. Fy för tvåbeningsskolan. En masssa inlämningar denna veckan och långa dagar, skola igen efter julhelgerna och sedan tenta. Nä, jag föredrar träning i Lomma med mina kompisar.

Ikväll har vi varit hos en gammal dam i Malmö, mattes gammelmoster. Hon är väldigt trevlig, ville bjuda mig på kakor på ett fat men matte satte stopp för det (taskigt). Fast några pepparkakor fick jag. Hon fick en present också som hon blev väldigt glad för som delvis handlade om mig fast jag ska inte avslöja mer här på bloggen för det kan hända att någon mer ska få en sådan till jul och man vet inte riktigt vem som läser här...

Nu ska matte köra igång "kvällspasset" med sina aktiviteter. Jag kryper till kojs. Tur att jag har vilsamma morgnar/förmiddagar när matte har åkt iväg annars vet jag inte om jag hade orkat med.

Det kändes förresten konstigt att vara i Malmö och inte träffa Wallander men dagismatte var också med och så började det bli sent så matte tänkte att vi tar promenad någon annan dag. Kanske i mellandagarna säger hon. Och kanske till och med när det är ljust. Man kan väl äta korv även om det är ljust? För nästa gång blir det en tjockiskorv jag och Walle ska prova på.

Idag fick jag ett tuggben i min kalender. Matte fick en söt ängel i filt att hänga upp. Hon har faktiskt hållit sig till ett paket om dagen, jag har haft full koll på henne. Men nu tror jag faran är över. Det var tur det inte var godis i varje paket för då tror jag hon hade haft det svårare. För på kvällen kryper godisbegäret på henne men hon kan ju inte gärna öppna flera för att kanske hitta något godis. Därför bättre med saker som hon dessutom har kvar sedan.

Kommentarer
Postat av: Mattes medicinsyster

Skönt att ha arbetet ur världen i alla fall. Ja, du Lakrits, jag håller med dig. Tvåbeningskolan kan vara riktigt jobbig. Fast min är lite lugnare just nu. Har varit och gjort en massa solhälsningar med uppåt- och nedåttittande hundar nu i kväll. (De har snott namnet från er eftersom ni brukar göra så när ni sträcker på er.) Hade faktiskt en liten gullstund med en av instruktörernas hund efteråt. Hon är ungefär lika gammal som du. Heter Tajma och är en Hovawart. Mycket trevlig. Bra att hon finns när saknaden efter dig blir för stor. Längtar tills vi ses!

2007-12-17 @ 23:52:40
Postat av: Wallander

Härligt att allt gick bra för din matte idag. Det kan tyckas vara lite väl mycket för henne nu men snart så är det slut...

Jasså så du/ni har varit i Malmö igen. Klart att det kan bli så att ni inte alltid har tid & hälsa på mig, men jag ser fram emot nästa korvkiosksbesök, då vi skall få testa TJOCKKORV. Jag har hört talas om att MOR skall vara ledig en himlans massa dagar/kvällar så vi skall nog allt få ihop någon dag/kväll igen.

Jag tycker att vi alla varit väldigt duktiga (inkl din matte) gällande öppnandet av våra kalenderpakeket.

Men det börjar allt att se lite glest ut nu, det långa tuggbenet börjar blotta sig rejält, men det är inte bara en nackdel, det betyder ju oxå att julen kryper närmre och närmre.

2007-12-17 @ 23:57:36
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Henriettae

Vad skönt att arbetet gick bra!!!

2007-12-18 @ 01:05:03
Postat av: Elliot

Jättebra att din matte fixade allt med presentationen så bra=)

Min matte la näsan i blöt när hon såg att din mattes syster hade träffat en Hovawart.Hon gillar nämligen sådana åxå jättemycket(fast inte lika mycket som flattar,obs mitt inlägg)för hon har haft en av den rasen.Han var åxå helt svart o hette Fonzie.

2007-12-18 @ 08:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0