Julbak

Idag har det första julbaket gått av stapeln. Pepparkakor och lussekatter. Jag var mest intresserad av pepparkakorna för där var flera som tilltalade mig väldigt. Här ser ni en bild på mina favoriter.

image237
Hund, kanin, ben och tass.

Jag har fått smaka flera pepparkakor som enligt mattes smak blev lite för mörka.

Här är en bild på mig när jag väntar på att få en kaka.

image238
Min nos är inte helt ren. Ett spår efter promenaden...

Jag ser fram emot nästa bak. Tror det blir mandelmusslor, godis, klenäter och något till. Och så blir det nog en omågng pepparkakor till för matte säger att de brukar gå åt så fort.

Matte sjöng en hel del när hon bakade ut pepparkakor. Bland annat följande.

Vi komma vi komma från flatte fnatte land
På vägen vi vandra tillsammans tass i hand
Och Walle och Elliot dom skulle ju vatt me.
Så många goda kakor ja dom skulle bara se.

Kommentarer
Postat av: S

Fina pepparkakor!! :D
Söt hund också. Hihi

2007-12-09 @ 19:08:13
URL: http://suneeta.blogg.se
Postat av: Wallander

VILKA PEPPARKAKOR... HAR ALDRIG SETT SÅ SÖTA TIDIGARE... förstår att du satt och såg så förväntansfull ut. Jag tycker inte alls dom ser mörka ut, dom ser alldeles förträffliga ut (i alla fall på bild).

VILKEN FIN SÅNG... texten är mycket mycket bättre än originalet dessutom.

Hemma hos oss blir det inte mera bak innan jul, MOR fick nog igår när hon skulle baka mjuka pepparkakor till kalaset, den 1:e blev helt misslyckad, den 2:a blev bra, den 3:e blev mittemellanbra. Ni skulle se hennes min när hon tog av formen på den 1:a och den fullständigt sjönk ihop. Undrar om det kan vara något fel på ugnen????

2007-12-09 @ 20:39:47
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Fy vad trist. Jag röstar på att det var fel på ugnen.

De var inte kakorna på bilden jag fick utan några som blev lite mörka i kanterna. Men jag tyckte egentligen att ALLA som hade formen som de på bilden skulle gå till mig (och er).

Har förresten hört rykten via mail att du inte ska träna så mycket mer innan jul för din mor har lite ont om tid. Men vi måste i alla fall ordna med paketöverlämning. Ev kommer vi ju in imorgon kväll en sväng för promenad men tills dess hinner vi då rakt inte få det färdigt med inslagning och allt. Jag röstar för någon gång mellan 17e och 20e.

2007-12-09 @ 20:57:47
Postat av: Elliot

Fiiiina kakor =D å fin sång...sista raden skulle åxå kunnat vara : "Så många goda kakor som skulle glidit(slunket)ner" asså i våra magar ;-)
kramiz från E

2007-12-09 @ 21:01:40
Postat av: Wallander

Paketöverlämning finns det alltid tid till, det går bra för oss när som helst av de föreslagna datumen. Vad paasar er bäst, alltså dig & din matte Elliot?

2007-12-09 @ 21:23:58
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Mums. Lussekatterna var inte heller dumma. Verkligen inte.

Vi kan nog lite när som den veckan utom på fredagen. Och på lördagsmorgonen åker vi till Sthm.

2007-12-09 @ 22:00:33
Postat av: Wallander

Va, blev det lussekatter oxå idag... magen måste vara full av godsaker vid det här laget, hoppas du klarar natten bra.

Jag tror att vi skall få ihop någon dag då vi kan ses i veckan innan jul, vi verkar ju ha lite alternativ.

Men vi ses imorrn först! Lakrits, kan du försöka påminna min MOR & din matte om att det är några godsaker som skall med er hem imorgon.

2007-12-10 @ 00:00:48
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Ska försöka! Men jag blir lite virrig när jag kommer till stan (ja du vet hur jag brukar bete mig) så försök komma ihåg du också.

2007-12-10 @ 00:04:56
Postat av: Elliot

Glöm inte att berätta vad som fanns i era kalendrar...
från nyfiken i en strut

2007-12-10 @ 20:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0