Lugn kväll

Inte mycket nytt under solen idag...solen som för övrigt syns väldigt lite just nu. Men jag har hört att det snart går mot ljusare tider igen.

Ikväll har matte skrivit på något som ska lämnas imorgon och så har hon slagit in lite fler klappar. Igår gick luften ur henne när hon sjönk ner i soffan en stund efter att vi hade kommit hem så det blev inte mycket gjort. Hon har visst fått ont i halsen och det är ajajaj. Jag tycker det är lite jämmerligt med matte min just nu men jag ska försöka övertala henne att knyta sig så fort jag är klar här.

Imorgon hoppas jag hon får klart klapparna och så att hon packar till Stockholm för på lördag morgon åker vi. Hon får särskilt inte glömma mat och godis till mig, mina resterande kalenderpaket och så kanske något roligt för mig att knapra på när jag ska vara ensamen (när matte och Yster ska sjunga). Och så något av det allra viktigaste: den färdiggräddade julskinkan som dagismatte ska skicka med. Den vill jag absolut inte missa. Funderar på om jag kan börja utverka av den redan på tåget men det kanske är att ta i lite...

Idag fick jag en krokodil i min kalender. Matte fick godis!!! Lakritsar dessutom. De slank ner medan hon skrev på sin inlämningsuppgift.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Ja det är väldigt mörkt & trist för tillfället, lite snö skulle allt ljusa upp tillvaron lite.

En dag till Lakrits sedan får då rå om matte din lite mera. Men julskinkan skulle jag nog låta bli om jag var som du.

Hoppas din mattes halsonda går över snart så att hon inte missar sjungandet under Stockholmsvistelsen.

2007-12-20 @ 23:43:06
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Hon kan inte missa det för hon och Yster är inbokade så hon får snällt sjunga för full hals ändå...

Okej, jag kanske ska ligga lite lågt med skinkan på tåget...

2007-12-20 @ 23:51:13
Postat av: Wallander

Kan inte du rycka in annars?

2007-12-20 @ 23:54:38
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Tror inte det behövs, halsen är mycket bättre. Men visst kan jag "ge hals"...jag kan köra Vildhundens sång som är mitt paradnummer.

2007-12-21 @ 07:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0