Plask plask...

Ja så låter det när man rör sig i skogen. Det är väldigt blött och fullt med vattenpölar. Och idag när jag och matte var ute och joggade så plaskade det extra mycket. Matte gnölade lite över att hon blev blöt om tassarna. Är det något att gnälla över? Jag blir blötis varje gång vi går ut.

Jag rastade matte ordentligt. Hihi...hon pustade och stånkade när jag lade på en Lakritsrem. Upptäckte hur skönt det kan vara att sträcka ut i snabb trav. Matte flåsade något om att vi kanske ska börja cykla en gång i veckan eller så. Då kan jag trava på riktigt snabbt så kanske jag får hålla lite lägre tempo när matte springer så att jag inte sliter ut henne helt. Men det är kul att jogga ihop och det gjorde faktiskt inget att jag hade koppel för det gick ju ändå ganska raskt. Jag fick springa lite lös också (korta stunder) för att jag skulle hinna göra ifrån mig men för det mesta var jag i koppel för matte säger att jag måste lära mig reglerna när man är ute och springer.

Nu regnar det igen. Hoppas det inte regnar i Tyringe för där ska Wallander spåra imorgon och hans spår är ju redan lagt.

Idag fick jag en smaskig tuggstång med ostsmak i min adventskalender. Matte fick en rulle med fint presentband i sin kalender. Vi öppnar samtidigt, det är roligast så tycker vi båda.

Om jag kan få matte att springa mer med mig framöver så kan jag nog också få mer mat och det tycker jag verkar toppen. Problemet är när det är mörkt men vi kanske kan springa med pannlampa, den sitter bra säger matte. Vi får väl plaska på så får matte köpa nya springskor till våren.


Kommentarer
Postat av: Wallander

jag tycker ni är suveräna som ger er ut i löparspåret tillsammans. Imorse såg jag en 2-bening & 4-bening som var ute och sprang tillsammans, det syntes att dom gillade det båda två, smala & spänstiga var dom båda oxå.

Ser du framemot mer mat, har du börjat äta ordentligt igen????

Regnar det hos er, det gör det inte i stan och förhoppningsvis inte i Tyringe, vi får hoppas att domare Håkan blodat på ordentligt om i fall att...

2007-12-03 @ 23:17:33
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Jag äter allt jag blir serverad. Tomt i skålen varje gång och jag är hungrig på nätterna också. Vet inte vad som har hänt. Behöver knappt ha något gottis på maten heller, jag får bara lite för att det ska lukta smaskigare men det är mindre än innan för då åt jag knappt om det inte var mycket köttbullar eller annat mums mums.

2007-12-03 @ 23:33:46
Postat av: Wallander

Så himlans bra att du börjat käka ordentligt igen och jag tror ärligt talat att på något sätt kan det vara roligare att få godsakerna vid andra tillfällen än att de skall vara matlockbete...

2007-12-04 @ 22:08:28
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0