Slyngelålder...

...påstår Margareta att jag och Wallander är i. Matte säger att jag alltid har varit en vildhund och verkar inte så väldigt bekymrad för det har ju ändå blivit bättre. Men idag smet jag lite väl mycket kanske. Jag hade lite svårt att samla mig när vi var så många som tränade, jag vill ju så gärna vara med på allting. Matte och Helene fick undervisning av Ulrika om något som innehöll väldigt mycket "nej". Tror det kallades "nej träning". Det låter helt knäppt i mina öron. Vi får väl se vad jag och Walle ska råka ut för.

Jag hämtade i alla fall en kanin idag och det var premiär. Inte för att jag kom ända fram men ändå... En jättestor fågel tyckte jag var lite knepig att få tag i men efter lite påhejningar från Margareta så tog jag den ändå. Inte heller den orkade jag bära hela vägen till matte. Men en mindre fågel kom nästan ända fram.

Elliot fick vara med de "duktiga" idag. Han ÄR ju jätteduktig och jag är jätteglad för hans skull men det känns som att jag släpar efter lite. Men jag gör ju så gott jag kan, jag har bara mycket spring i benen och lite svårt för att bruka allvar ibland. Matte verkar inte bry sig så mycket tack och lov, hon tar mig som jag är. Tur det, man är ju som man är...

Kommentarer
Postat av: Wallander

Lakrits, jag tror tyvärr att Margareta har mer än rätt i sitt påstående i alla fall vad det gäller mig. Jag försökte göra mitt allra bästa idag och jag måste säga att jag tycker jag lyckades rätt bra.

Visst kan det kännas lite taskigt ibland att inte vara med i bästaste gänget... men så är det, alla kan inte vara lika bra på allt och för vissa kan det ta lite längre tid bara... jag tycker att vi & våra mattar är duktiga som kämpar på även om det är en lite väl mycket uppförsbacke för tillfället.

NEJ-övningen, det skall bli lite spännande och se vad den kan göra för "under" framöver.

2007-12-02 @ 17:37:26
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Elliot

Sååå värst duktig vet jag inte ifall man kan räkna mej som....särskilt inte när jag tog en liten x-tra sväng bort till er...äh...jag ville bara kolla lite så allt var ok...
Så nog tror jag att jag halkade med på ett bananskal idag=D

2007-12-02 @ 18:23:21
Postat av: Wallander

Nej, inga bananskal såg jag i Lommaskogen, så där har du nog fel Elliot. Du hörde väl berömmet du fick utav Ann-Sofi (Sandys matte).

Men kul att du är så mån om oss...

2007-12-02 @ 19:26:00
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Jag tyckte du skötte dig utmärkt Wallander. Bättre än jag gjorde! Och Elliot, det är klart du fick kolla in oss, det kändes kanske lite konstigt att vi var på olika ställen, vi som brukar träna ihop.

2007-12-02 @ 19:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0