Ingen rolig dag

Det började redan inatt. Jag vaknade, mådde illa, klöktes, var på väg att kräkas. Matte vaknade, vi skyndade ut. Jag lade mig ner på gräset och försökte få upp något så att jag skulle må mindre illa. Det gick inget vidare men efter en liten stund gick vi in igen. Matte försökte ge mig fil men jag ville inte ha. Klockan var halv tre.

Två timmar senare upprepades samma sak med skillnaden att matte försökte ge välling och jag drack några klunkar. Sedan vilade jag till halv sex och matte försökte sova men en envis fluga satte sig i hennes ansikte så att hon vaknade igen hela tiden. Halv sex steg vi sedan upp. Jippie...vilken natt alltså.

I morse skulle matte såklart glutta i halsen på mig och det såg visst inget vidare ut. Tempen togs också men ingen feber. Mat åt jag så det finns väl hopp. Under dagen idag har jag mått mindre illa fast jag går och harklar mig. Jag har ätit bra men jag är trött och allmänt vissen, det är ingen fräs på mig alls som vanligt. Matte ringde och pratade med veterinären fast då var hon ju på jobbet så hon visste inte att jag var så trött och vissen som jag var för då hade hon nog beställt tid direkt. Nu pratade hon och så tyckte veterinären att hon skulle avmaska mig först. Fast det tyckte matte var lite osannolikt att det skulle bero på maskar att jag var dålig men hon knatade ändå iväg och köpte avmaskningsmedel för jag skulle ändå ha det ganska snart. Men när matte kom hem och såg hur sloksvansad jag var och att jag gick och harklade mig så kände hon sig ganska övertygad om att det är halsen som spökar. Så det blir nytt samtal till vet imorgon. Har en känsla av att jag så småningom råkar ut för det som Elliot gjorde, alltså operation och borttagning av de där sakerna som kallas mandlar. Och för all del...om jag slipper bli gluttad i halsen mer sedan så låt gå för det.. Jag börjar bli trött på det här med halsen och matte är väl inte så förtjust heller.

Det är som matte säger...när jag är lugn och inte vildhundsaktig, då är det något fel på mig. Jag har inte ens velat bada idag. Har inte härjat runt ens minsta lilla.

Ingen träning imorgon har matte bestämt! Okej säger jag, för jag känner mig inte pigg. Men spår blir det nog ändå till helgen om jag inte blir sämre för då anstränger man mest huvudet och där är jag inte sjuk.

Nu ska vi sova. Hoppas den här natten blir bättre.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Amen, pluttinuttan inte skall väl du vara sjuk igen. Träffar jag din "doktor" imorgon bitti så skall jag säga till henne att hon faktiskt får ta sig en riktigt ordentlig titt och se till att du blir av med skiten en gång för alltid. Du kan inte springa förjämnan och ha ont i halsen och må allmänt tjyvtjockt.
Bra beslut att inte träna imorgon, men angående söndag så får vi kanske ändå avvakta och kontrollera ditt allmänbefinnande.
Men krya på dig sötis så att vi snart kan ses igen.

2007-07-03 @ 00:25:57
Postat av: Mattes medicinsyster

Vad trist att du mår dåligt igen. Det är nog lika bra att ta bort de där hemska mandlarna. Det är nog så att om de en gång börjat krångla så fortsätter de lätt. Tänker på dig!
Kram och (distans)puss

2007-07-03 @ 01:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0