Hemma igen...

Puh...vilken förmiddag. Upp i ottan, sen tunnelbana, centralstationen och så tåg i drygt fyra timmar. Hundar överallt och jag får inte leka. Vilket skit. Och så får jag inte ligga med nosen ut i gången som jag vill på tåget. Matte säger att jag kan bli trampad och för all del kan hon ju ha rätt. En del människor är ju inte kloka. Trampa på min nos, det är ju alldeles oerhört. I vilket fall kändes det så skönt att komma hem, dricka, kissa, springa runt, ja ni vet... Men jag är riktigt trött och matte har sagt att jag ska vila mig lite innan vi går ut på skogstur. Men jag passar på att knappa lite på tangentbordet. Lite krångligt är det så här i början och vissa saker måste jag ha hjälp med men jag har i alla fall lärt mig skriva inlägg nu. Precis som du misstänkte Elliot fastnar jag ibland i tangentbordet. Tror inte alls de har tänkt på oss hundar när de designades

Himmel...datorn startade om sig (den har ett eget liv den där burken) men mitt inlägg var tack och lov sparat på något märkligt sätt. Någon konstig ruta om uppdateringar kom fram och jag bara klickade där helt fredligt.

Nä, jag ska nog faktiskt vila mig lite innan det är dags att kolla in skogen och allt som hänt där sen jag åkte.

Kramar&pussar från en trött tjej


Kommentarer
Postat av: Vicka..

vaddå blogga...sånt har inte jag börjat med än, men jag har hört de 4-benta talat om att de nog ska ha en blogga också! Kanske en blogga kan vara bra att avreagera sig i...eller -kan berätta att jag har fått springa en djädrans massa vänstervarv idag. En tvåbening -som inte var matte, tog i mig och ville att jag skulle gapa. Matte brukar göra så när jag har käkat en nylonstrumpa -eller två, men herregud, idag har jag ju bara fått köttbullar! Men hon gav sig inte och hon skulle kika ner i svaljet...man såg bara en jättestor näsa som blev större och större ju närmare hon kom...hm, om man skulle smakar på den tänkte jag -men plötsligt så släppte hon mig bara!! Åh, så skulle vi springa igen...!
Näe, jag trivs bättre när jag får springa i skogen -då kan man ju själv bestämma vilka varv man ska ta!
Det blir kul på lördag, då ska vi kanske busa lite...jag tror det i alla fall. Vi kan dansa Salsa, sen kan vi Fika och kanske kan man Vicka lite på Lakritsen -det har jag hört är gott!
Nu talar matte om för mig att jag ska kissa...godnatt vi hörs kanske snart igen -blogga...ja, det kanske är bra ändå!
Hälsningar från syrran Vicka

2007-03-04 @ 21:42:54
Postat av: Lakrits

Det du var med om idag låter minst lika knasigt som det min matte håller på med ibland. Idag har hon varit på mina öron också och klippt. Och så smörjer hon in trampdynorna varje kväll med någon slags kräm. Klippandet är ju ett gissel men det där med krämen är faktiskt inte så dumt för den är ganska smaskig. Hon suckar över att jag slickar av minst hälften. Men faktum är att det gjorde lite ont innan hon började smörja, snön och saltet har visst torkat ut en hel del. Så helt dum är hon ju inte.
Min matte skickar också ut mig på kvällskissning. Fast jag behöver det egentligen inte, jag kan faktiskt hålla mig men hon envisas. Bäst hon får som hon vill då.
Ser verkligen fram emot att se dig och de andra på lördag.
Kramisar

2007-03-04 @ 22:56:28
Postat av: Wallander

Vilken tur att din matte är så klipsk att hon inte låter dig ligga ute med nosen i gången när du åker tåg, hade någon trampat på dig så kunde det gått riktigt illa och det vill jag inte att du skall råka ut för sötnos. Förstår att du är trött, en hel del flängande hit & dit. Visst stämmer det med uttrycket: "Borta bra men hemma bäst"?

Det här med att det kan bli lite fel när vi skriver, tycker jag bara är charmigt. Men jag lovar dig att det blir bättre/lättare efterhand. Jag vet för jag har bloggat i snart 7 månader.

2007-03-04 @ 23:13:28
Postat av: Elliot

Nog med smörandet nu Walle!De e faktiskt jag som står för det.Visserligen heter det "dela som bröder"men ....jag vet inte.
Men det verkar som dom är flera!Är det så Lakrits,att det finns syrror?
Låter bra eller hur Walle?
kramizarrrr från E

2007-03-05 @ 10:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0