Malmö

Som jag berättade om i förra inlägget sov jag hos mattes mamma i natt eftersom matte jobbade. Så när vi vaknade fick jag mat och så gick vi ut en stund. Sen kom matte och hämtade mej och det bar av till Malmö med en faslig fart. Tillställningen var nere på Malmö mässan berättade matte för mig och efter att vi hade parkerat tog matte våra saker och vi traskade mot ingången. Där var det massor med andra hundar och matte fick visa upp papper. Sen kom vi in i den stora hallen där det bara vimlade av hundar och människor. Tack och lov hittade vi snabbt Elliot och Wallander med sina mattar, Ann och Helene. Det kändes skönt för jag blev lite stressad av allt som pågick där. Matte fällde upp mitt tält och så fick jag krypa in där med Tommy Tvättbjörn (som jag har fått av Elliot). Matte spanade på Elliot och Wallander som var inne och visades upp för nån som kallas dummare (tror det stavas så i alla fall). Dom verkade inte sådär fasligt nöjda när dom kom tillbaka och jag tänkte att det här blir nog ingen höjdare. Wallander viskade till mej att dummare var en riktigt tråkig typ. Matte envisades med att fixa min päls, borsta och putsa och jag fick inte alls leka. Sen kom två av mina syrror, Vicka och Salsa och även min ursprungliga matte, Renée. Härligt att se dom allihopa men mycket till hälsande blev det inte för våra mattar väntade bara på att vi skulle in till dummare. Först sprang vi runt allihopa i en stor ring och jag tyckte att golvet var lite otäckt halt. Sen fick vi vänta lite och så skulle vi in en och en. När dummare kom fram till mej tog han tag om mitt huvud och höll fast det och jag tyckte inte alls det var kul. Sen kände jag inte för att stå snyggt och vifta på svansen för honom. Inte sprang jag väl särskilt snyggt heller. Matte kändes lite modfälld också, och så fick vi ett löjligt band och en papperslapp och sen var vi klara och det var syrrornas tur. Det verkade gå till ungefär på samma sätt för dom och ingen var väl särskilt nöjd fast jag tycker ändå matte tog det på ett bra sätt. Hon sa till mej att vi ska göra andra roligare saker än att åka på utställningar. Som att spåra, träna ute på fältet och i Lomma, vara ute i skogen och göra olika roliga saker. Wallander verkade vara inne på den linjen också.

När det var klart med uppvisandet gick matte och jag en runda och tittade på alla saker som dom sålde. Hon köpte både godis och leksaker, sånt där medel till tänderna som jag får på maten en kudde och lite annat smått och gott. Jag spanade efter presenter till Nattkullen som ju snart fyller år. Innan vi gick hem blev jag fotograderad av några roliga killar. Matte ska få hem bilderna med posten. Hoppas några blev bra!

Sen var det dags att åka hemåt men vi hann in om en släktning till matte och hälsade på. Vi har varit där förr och det är en snäll gammal dam och hon gav mig lite godsaker och en stor skål med vatten vilket var underbart efter allt flåsande. Sen somnade jag en stund innan det var dags att fortsätta hemåt. Och så skönt det var att hoppa ur bilen och vara i skogen igen. Sen vi kom hem har vi hunnit ut en sväng i skogen och så har vi packat upp sakerna matte köpte.

Här kommer lite bilder från dagens övningar.

image14

Här ligger jag i mitt fina tält som är väldigt hopfällbart och fiffigt. Tommy Tvättbjörn gör mig sällskap.


image15

Tråkigt att vänta...


image16


image17

Här står jag uppställd fint efteråt. Matte fotar och Renée lockar med godis.


image18

Här ligger jag med några av sakerna som matte hittade åt mej. En härlig kudde och en rolig dragspelanka som piper och skramlar.

Ja, det har verkligen varit en dag fylld av intryck. Jag skickar särskilt kramiga hälsningar till kompisarna som var med mej i Malmö och till syrrorna med familjerna såklart.

/Lakritsen


Kommentarer
Postat av: Elliot

Ditt tält är verkligen jättefint.Härligt med ett eget krypin när det är så stökigt runt om .Tänkte ett tag att jag oxå skulle hoppa in till dej men då hade det väl inte blivit stående så länge kan jag tro...

Förresten så var jag oxå o blev fotograferad av de där killarna.Det var kul en stund men sen tyckte jag att det fick vara nog.Matte tyckte att jag såg dum ut för att jag tvunget skulle ha tungan ute hela tiden.Va sjutton!Jag var ju varm o törstig!!!Ska de vara så svårt att begripa?

2007-03-17 @ 22:51:32
Postat av: Lakrits

Det ska tilläggas att det gick betydligt bättre för Elliot än för oss andra. Men så är han ju en riktig liten goding. Elliots matte tror att det finns hopp för mig och det är ju snällt efter gårdagens elände men jag vet inte om jag är så intresserad av utställningar. Hoppas inte matte heller är det...Jag är ju som jag är, blir varken bättre eller sämre av att man ställer upp mig så där. Sämre om något kanske för jag trivs inte riktigt inne i ringen. Jag tror också det är lite för att matte inte är riktigt som vanligt heller. Hon försöker vara gladare än hon är och den hon är allra sämst på att lura är mej.

2007-03-18 @ 12:29:09
Postat av: Lakrits

Tror nog du blev jättefin gulleplutt. För min del hade du gärna fått hoppa in i tältet men kanske matte hade klagat en smula.

Det bör tilläggas att det gick betydligt bättre för Elliot än för oss andra igår. Men så är du ju en riktig liten goding. Elliots matte tror att det finns hopp för mig och det är ju snällt efter gårdagens elände men jag vet inte om jag är så intresserad av utställningar. Hoppas inte matte heller är det...Jag är ju som jag är, blir varken bättre eller sämre av att man ställer upp mig så där. Sämre om något kanske för jag trivs inte riktigt inne i ringen. Jag tror också det är lite för att matte inte är riktigt som vanligt heller. Hon försöker vara gladare än hon är och den hon är allra sämst på att lura är mej.

2007-03-18 @ 12:32:26
Postat av: Wallander

Lakrtis, jag skiter i det här med uställningar nu. Ingen domare verkar ändå att gilla mig.... men jag bryr mig inte om det för det finns så många andra som tycker att jag är fin och det räcker för mig.

Jag skall försöka koncentrera mig på annat kul nu istället precis som du. Man kan inte vara bra på allt, eller hur?

Vilka fina bilder din matte tagit på dig. Särskilt gullig är du när du ligger i ditt lilla kryp-in med Tommy-tvättbjörn intill. Ni ser ut till att komma riktigt bra överens.

Jag fick också en rolig leksak, du kan titta på min blogg så kan du se den, eller du kanske såg den redan igår när jag visade den för några "2-benta". På utvägen fick jag också en påse hundgodis, jag bar den själv ut till bilen och gott luktade det, det visade sig vara "salamikorv", mums!

Elliot, hade du hoppat in hos Lakrits så hade jag blivit väldigt avis. Jag accepterar att du träffar henne mer än mig men jag skulle inte riktigt klarat av att se er så tillsammans i verkligheten.

Ps. Jag saknade förresten er idag, jag trodde ni också skulle följa med till Fulltofta och "reka" lite. Nu blev det inte så mycket till "rekande". Pga regnet så förlyttade sig informationsmötet till Ingvar, Anita & Oscars husvagn i Osbyholm. Jag och FAR gick runt i regnet och sedan fick jag hålla FAR sällskap i bilen när han pluggade, hur kul var det????

2007-03-18 @ 20:44:09
Postat av: Wallander

Lakrits, jag skiter i det här med utställningar nu. Ingen domare verkar ändå att gilla mig.... men jag bryr mig inte om det för det finns så många andra som tycker att jag är fin och det räcker för mig.

Jag skall försöka koncentrera mig på annat kul nu istället precis som du. Man kan inte vara bra på allt, eller hur?

Vilka fina bilder din matte tagit på dig. Särskilt gullig är du när du ligger i ditt lilla kryp-in med Tommy-tvättbjörn intill. Ni ser ut till att komma riktigt bra överens.

Jag fick också en rolig leksak, du kan titta på min blogg så kan du se den, eller du kanske såg den redan igår när jag visade den för några "2-benta". På utvägen fick jag också en påse hundgodis, jag bar den själv ut till bilen och gott luktade det, det visade sig vara "salamikorv", mums!

Elliot, hade du hoppat in hos Lakrits så hade jag blivit väldigt avis. Jag accepterar att du träffar henne mer än mig men jag skulle inte riktigt klarat av att se er så tillsammans i verkligheten.

Ps. Jag saknade förresten er idag, jag trodde ni också skulle följa med till Fulltofta och "reka" lite. Nu blev det inte så mycket till "rekande". Pga regnet så förlyttade sig informationsmötet till Ingvar, Anita & Oscars husvagn i Osbyholm. Jag och FAR gick runt i regnet och sedan fick jag hålla FAR sällskap i bilen när han pluggade, hur kul var det????

2007-03-18 @ 21:26:02
Postat av: Lakrits

Jag fårstår att du blev besviken ändå fastän man inte riktigt vill låtsas om det. Jag kände mej också lite tilltufsad men matte tröstade mej och sa att jag är finast för henne ändå. Jag fick också såna där salamikorvar. Smaskens.

Jag saknade dej också idag. Trodde jag skulle få följa med men det blev inte alls så. Konstig dag överhuvudtaget.

2007-03-18 @ 22:44:39
Postat av: Lakrits

Jag såg leksaken som hastigast igår men jag skulle kolla efter den på din blogg ändå men jag hittar inte den. Har den gömt sej någonstans i cyberspace?

2007-03-18 @ 23:00:31
Postat av: Wallander

Hittar du inte bilden på LÅNGEBEN? Den ligger längst ned i inlägget: Nu har jag gjort mina försök.
Har du sett bilden på mig och MOR då?
Om du har problem så kan det vara så att du måste spara om adressen (http://wallander.blogg.se)om du lagt den gamla som favorit.

2007-03-19 @ 23:05:03
Postat av: Wallander

Förresten, jag glömde att fråga innan varför du tror att din matte lurar dig när det gäller att hon försöker vara gladare än vad hon är.

Kan jag göra något tror du för att muntra upp henne lite. Om du vill kan jag ge henne en extra blöt puss imorgon. Vad tror du om det?

2007-03-19 @ 23:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0