Paketprassel

Jag la just tassen vid det sista paketet o plockade undan allt jag använt så att inte matte ska märka något. För en gångs skull var det bra att hon satt med annat och inte märkte vad jag hade för mej. Jag var lite nervös att jag inte skulle hinna klart innan det var läggdags men som ni nog har förstått är matte en nattramlare av stora mått. Jag är ju inte det i vanliga fall men jag ville så gärna bli klar att det fick gå ut över nattsömnen en smula. Jag kan ju vila medan matte är iväg imorgon. Det passar ju egentligen ganska bra att slå in presenter till Nattkullen på natten.

Jag är nästan misstänksam att hon INTE har kollat upp mej ikväll. Kanske anar hon vad jag har hittat på men har låtit mej hållas. Jag har använt en massa av hennes grejer och gjort egna presentpapper. Pilligt men roligt. Svårast var att skriva med vanliga bokstäver (för hand alltså). Jag är van att skriva på datorn men det är inte riktigt samma sak. I vilket fall som helst är jag helnöjd med kvällens prestation och nu är det sovdags.

Hemlighetsfulla hälsningar från lilla mej


Kommentarer
Postat av: Vicka

Lakritsremmen...det är ju du som skulle vara en i nattkullen -som aldrig går och lägger dig. Det har nog blivit något fel här, ska fråga min matte om det har skett någon förväxling...! Förresten var det roligt att träffa dina kompisar -tur att ni har dom!! Vad spännande det verkar vara med alla paketen...paket är det roligaste som finns -näst efter att leka och springa förstås.
Så du har börjat att löpa -det vet jag inte vad det betyder, men det verkar inte så kul...om du inte får vara med på något, så är det bättre att inte löpa tror jag. Igår drog matte med mig -helt ensam utan övriga i flocken -till brukshundsklubben. Sa att jag behövde ha "miljöträning" själv -vad är det för nå´t...? Det regnade och ibland kom det snö, men vi skulle vara där i alla fall. Ibland fick man sitta i vatten på gräsmattan och så började hon gå iväg från mig igen. Jag GILLAR DET IIIINTE!!! Men, så tänkte jag som vanligt möta henne när hon kommer tillbaka, hon kanske skulle bli glad då...så att vi kunde sluta med de här dumheterna -den leken är inte kul!! Tror du hon blev glad...näe, inte den här gången heller! Du ska bara veta, att du nog hade tur som flyttade till din matte, för hon -min matte alltså -hon är envis och ger sig inte i första taget...tyvärr! Leka är livet tycker jag..efter all god mat man får -ja, då tycker jag att matte är bra, men nästan bara då...!
Löpa...det får jag fundera på ett tag till.
Hoppas du får kul med dina kompisar och att dom tycker att du har gjort bra paket.
Vi hörs!
Syrran

2007-03-20 @ 17:22:48
Postat av: Lakrits

Härligt att höra från dej Syrran. Jag förstår att du har synpunkter på din matte. Det har jag på min också ibland. Om du tycker din matte är envis kan jag tala om att min hon är värre än en åsna. Fast jag tror hon gör sitt bästa, det är bara att ingen tvåbening är fullkomlig. Vi däremot...

Ja, nu är presenterna utdelade till dom som var där och jag hoppas det blir bra. Är en smula orolig att någon kanske redan har en av sakerna men hoppas inte. I så fall kan man ju alltid byta med någon kompis eller så. Och dessutom är det ju viss omsättning på hundsaker om man säger så... Jag åt upp en boll häromdagen, trodde det var något gott i den. Matte suckade. Men jag har faktiskt en träningskompis ur Nattkullen som är värre. Hon har ätit upp TVÅ mobiltelefoner. Jag har en teori att hon har försökt ringa till Margareta som är hennes kennelmatte och berätta hur hon har det. Men nu är det visst ett tag sen hon höll på med det nu.

Nä, om du kan slippa undan det där med löp så gör det för så himlans kul är det inte. Nu har jag vant mig lite men jag undrar hur länge det ska hålla på så här. Matte sa något om att det nog kan vara upp till tre veckor men det är ju jättemånga dagar, nästan fler än jag kan räkna till.

Men jag var poppis bland grabbarna idag...hihi

2007-03-20 @ 21:52:15
Postat av: Lakrits

Härligt att höra från dej Syrran. Jag förstår att du har synpunkter på din matte. Det har jag på min också ibland. Om du tycker din matte är envis kan jag tala om att min hon är värre än en åsna. Fast jag tror hon gör sitt bästa, det är bara att ingen tvåbening är fullkomlig. Vi däremot...

Ja, nu är presenterna utdelade till dom som var där och jag hoppas det blir bra. Är en smula orolig att någon kanske redan har en av sakerna men hoppas inte. I så fall kan man ju alltid byta med någon kompis eller så. Och dessutom är det ju viss omsättning på hundsaker om man säger så... Jag åt upp en boll häromdagen, trodde det var något gott i den. Matte suckade. Men jag har faktiskt en träningskompis ur Nattkullen som är värre. Hon har ätit upp TVÅ mobiltelefoner. Jag har en teori att hon har försökt ringa till Margareta som är hennes kennelmatte och berätta hur hon har det. Men nu är det visst ett tag sen hon höll på med det nu.

Nä, om du kan slippa undan det där med löp så gör det för så himlans kul är det inte. Nu har jag vant mig lite men jag undrar hur länge det ska hålla på så här. Matte sa något om att det nog kan vara upp till tre veckor men det är ju jättemånga dagar, nästan fler än jag kan räkna till.



2007-03-20 @ 21:52:41
Postat av: Wallander

Lakrits, idag var det tufft att träna. Jag hade jättesvårt att ta blicken/nosen ifrån dig. När vi drog iväg tillsammans kände jag det som om jag var i 7:e himlen. Synd att det tog slut så pass fort som det gjorde. Tror du att vi får fler chanser? Det tror inte jag.
Ps.Det är nog tur att det bara är du Lakrits från din kull som tränar med oss, tror inte att jag klarat av flera söta tjejer än dig, Zappy & Vira.
Efter träningen så skulle MOR, Ann & Marie prata med någon gubbe om bl a renhållningen på klubben. Jag fick hoppa in i bilen så länge. Det dröjde bara en liten stund och så var MOR tillbaka, men bara för att lämna av en hel famn med födelsedagspresenter från Lakrits & Elliot. Tror ni att jag är nyfiken? Det är bara förnamnet! Blir tufft att hålla sig ifrån dem ända tills på torsdag.
Lakrits & Elliot ni är ju verkligen för goa kompisar.
TACK FÖR ATT NI VILL VARA KOMPISAR MED MIG!!

2007-03-20 @ 22:55:32
Postat av: Wallander

Lakrits, idag var det tufft att träna. Jag hade jättesvårt att ta blicken/nosen ifrån dig. När vi drog iväg tillsammans kände jag det som om jag var i 7:e himlen. Synd att det tog slut så pass fort som det gjorde. Tror du att vi får fler chanser? Det tror inte jag.
Ps.Det är nog tur att det bara är du Lakrits från din kull som tränar med oss, tror inte att jag klarat av flera söta tjejer än dig, Zappy & Vira.
Efter träningen så skulle MOR, Ann & Marie prata med någon gubbe om bl a renhållningen på klubben. Jag fick hoppa in i bilen så länge. Det dröjde bara en liten stund och så var MOR tillbaka, men bara för att lämna av en hel famn med födelsedagspresenter från Lakrits & Elliot. Tror ni att jag är nyfiken? Det är bara förnamnet! Blir tufft att hålla sig ifrån dem ända tills på torsdag.
Lakrits & Elliot ni är ju verkligen för goa kompisar.
TACK FÖR ATT NI VILL VARA KOMPISAR MED MIG!!

2007-03-20 @ 22:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0