väntans tider

Här går man och väntar och väntar på att få busa med någon. Kan man inte skruva fram tiden lite så att det blir slut på löpandet. Att busa är ju trots allt meningen med det mesta och jag längtar så efter att dra en repa med någon likasinnad, dyka ner i ett vattenhål tillsammans, springa ännu mer, brottas och pussas.

Idag fick jag också vänta väldigt länge på matte. Hon var i skolan till sent och sen var hon i Lomma på hundklubben UTAN MEJ. Helt ofattbart. Hon måste ha minst en skruv lös. Dessutom blev det visst inte som hon ville där heller. Och så verkade hon trött när hon kom hem. Hade hon kommit tidigare till mej hade hon säkert varit piggare. Jag tycker jag märker tydligt att dom dagar hon är hemma med mej är hon mycket gladare och piggare och ändå ska hon hålla på och åka iväg. Ibland förstår jag mej inte alls på henne.

Ingen träning idag alltså eftersom matte kom hem bara en stund innan det blev mörkt och vi hann inte mer än gå en runda i skogen. Synd, jag gillar att träna åtminstone för det mesta. Men imorgon har hon lovat...

Här är en bild från träningen igår. Matte tog foto när jag sprang mot henne på inkallning. Visst ser det fartfyllt ut.

image24

Men nu är det dags för några gnag till på det läckra märgbenet som matte gav till mej när hon kom hem. Därefter blir det sängen...

/Lakritsremmen

Kommentarer
Postat av: Elliot

Ja jag tycker oxå att du ska skruva upp hastigheten på det där löpandet!Egentligen borde jag inte berätta för dej att jag o Walle drog en repa i skogen igår kväll.De var jättekul o du hade gärna fått vara med(om du inte löper för då bryr sig Walle inte om mej).För övrigt så missade du inte så mycket där igår för innan dess satt vi bara o glodde i bilarna.Kul!

Sen får du nog finna dej i att din matte inte kan vara hemma hos dej alltid.Speciellt eftersom du vant dej vid lyx-liv/prylar.Sånt kostar vet du och för att få ihop till allt detta så måste hon vara borta lite då o då.
Ses på söndag.
/E


2007-03-30 @ 10:01:50
Postat av: Lakrits

Jaja...vilka moralkakor. Jag vill ha en massa saker OCH matte hos mej hela tiden.

Sitta i bilen kan man ju vara utan men nesligt att ni var ute och grejade utan att jag fick vara med. Längtar tills allt blir som vanligt igen.

2007-03-30 @ 18:22:55
Postat av: Wallander

LAKRITS, ALLT BLIR SNART SOM VANLIGT, JAG LOVAR DET! MEN JAG MÅSTE ERKÄNNA ATT DET VAR SUPERROLIGT ATT FÅ VARA SJÄLV MED ELLIOTTEN, DET HAR INTE HÄNT SEDAN VI VAR VÄLDIGT SMÅ OCH FORTFARANDE BODDE HEMMA HOS MAMMA.

OCH DU ELLIOT, JAG STRUNTAR INTE ALLS I DIG, MEN VISSA TILLFÄLLIGHETER KAN MAN BARA INTE LÅTA PASSERA FÖRBI...

IBLAND MÅSTE MAN VÄLJA LAKRITS, ÄVEN OM DET KAN KÄNNAS TUNGT. MEN JAG TROR ATT JAG SKULLE VÄLJA MOR FRAMFÖR PRYLAR... MEN INTE FRAMFÖR ANDRA HUNDAR... ELLER JO DET SKULLE JAG NOG ... I ALLA FALL FÖR DET MESTA.

2007-03-30 @ 23:28:03
Postat av: Lakrits

Klart jag väljer matte framför prylar men jag tror inte det hjälper att jag tackar nej till saker, tror inte hon stannar hemma hos mej mer för det. Fast jag har det ändå bra på dagarna, får vara ute mycket och så. Men visst saknar jag matte ibland. Har dock förstått att det ofta är så för oss fyrbeningar, att vi inte kan vara med vår familj hela tiden. Det är synd tycker jag, vi är ju sociala varelser som mår bäst när flocken är samlad. Men men...jag skulle inte vilja byta hem på något vis, jag tycker matte är snäll och gosig. Hon verkar alltid bli så glad av att se mej och det känns bra. Vi har nästan alltid kul ihop.

Imorgon är det lite sovmorgon och då brukar det bli bra morgongos med mycket magkli. Härligt.

2007-03-30 @ 23:43:59
Postat av: Lakrits

Det där med andra hundar är svårt...matte tycker jag är ouppmärksam när det är andra hundar i närheten men vad tror hon?!Det är ju så mycket att spana in och hålla reda på då. Och när man busar riktigt bra då glömmer man ju nästan bort vad som händer runtomkring.

2007-03-30 @ 23:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0