Vår!

Här sitter jag och knappar på datorn sent en lördagskväll. Det är läggdags inom det snaraste men jag vill ändå bara lägga in ett glädjeskall över vårvädret. Idag har jag varit ute massvis. Kollat på när det har fixats och donats med allt möjligt. Matte har också varit ute mycket tillsammans med mej och det tycker jag är extra kul. Vi tog även en premiärtur med cykelkärran. Inte alls långt och mest för att testa hur det kändes men jag ser fram emot mer. Särskilt stoppen vid korvkioskerna tycker jag är väldigt trevliga. Eller kanske ännu hellre fikapaus på något mysigt ställe med matsäck till både mej och matte och eventuella andra som mattes syster. Jag måste ju fixa ett foto på cykelkärran, det kommer inom det snaraste. Den heter Doggy Ride och som man ju hör på namnet är den gjord särskilt för hundar. Himla trevligt att kunna följa med på cykeltur utan att slita upp tassarna.

Ikväll har matte suttit och trätt in en masa oranga remsor i tvättklämmor. Hon kallar det för spårmarkeringar och jag vet inte riktigt vad det innebär. När jag har spårat på fält har det stått flagga i början men här ska det tydligen vara oranga remsor. Jag lär väl få se hur det går till imorgon och det ser jag verkligen fram emot.

Jag har varit lite trött de senaste dagarna. Idag var det ju också för att jag var ute mycket men i vilket fall som helst är jag inte riktigt lika vild som vanligt. Kanske har det med det som kallas löp att göra, jag vet inte. Hoppas jag blir mitt vanliga vilda jag snart igen. Vet inte om matte hoppas lika mycket på det men hon gillar mej ju som jag är, fast kanske lite mindre när jag smiter på träningen och tar rundor.

Matte har tvättat bilen idag och vi ser fram emot när jag ska få min nya bur. Matte är väldigt ordningsam av sej och hon vill så gärna få hänga upp koppel, sele, linor och annat på alla dom där fina krokarna som han skulle sätta på buren. Och så ska jag ju få min registreringsskylt uppsatt också. Det blir minsann lyxigt värre. Jag har hört matte muttra om att tona rutorna där bak också så att det blir lugnare för mej men hon funderar nog vidare och vet inte riktigt hur det blir. Jag bryr mej egentligen inte så mycket, jag tycker det är helt okej att åka bil. Man vill ju följa med och då är det bara att hoppa in.

Imorgon får jag berätta om spårkursen och så ska jag försöka få in lite bilder men nu orkar jag inte mer utan det är läggdags för både mej och matte.

Kramar från lilla mej...fast så liten är jag väl inte längre


Kommentarer
Postat av: Elliot

Ja du Lakrits,du har verkligen ALLA prylar du.Men egen kärra,tsss va e de?Trodde åtminstone att du skulle dra den....men nä då DU SKA ÅKA!!!Snart börja jag framstå som en sån där "uteliggarhund"i jämförelse med dej,din bratz-unge!!

Och nä inte är du liten längre ....men gullig..

2007-03-25 @ 13:28:43
Postat av: Wallander

Oj, vad din matte hittar på mycket roligheter till dig/med dig. Är det en sådan där cykelkärra där du kan sitta och titta ut på sidorna? Det skall bli kul och se en bild på den och då du givetvis också sitter i den. Förstår att du kommer att gilla det, framför allt när man kan se framemot stoppen på vägen för korvkioskbesök resp fikapauser.

Jag hoppas att ni får många/långa härliga turer tillsammans framöver.

Aah, så din burleverans är på G nu. Min är inte ens beställd än, skall åka med MOR imorgon kväll till han som tillverkar dom. Håll tummarna för att det går att ha en bur även i vår bil. Jag vill också ha det så bra som er andra (det är nog bara jag & Guinness som åker löst och ledigt fortfarande.

2007-03-25 @ 17:21:38
Postat av: Lakrits

Din kaxiga lilla smutsgris. Jag tror faktiskt matte mår bra av att skämma bort mej. Hon verkar trivas med att köpa saker till mej i alla fall. Vet inte om hennes plånbok trivs lika bra men det är inte mitt problem. Hon får väl låta bli att köpa saker till sej själv.

Du tror väl inte jag kan springa så långt som matte cyklar. Hon är inte klok nämligen, jag har hört berättas om att hon cyklade genom nästan hela Sverige för några somrar sedan. Ensam dessutom. Måste ha varit trist tycker jag, hon borde haft sällskap av mej men då var jag ju inte född än. I vilket fall som helst ska vi inte cykla så långt men några mil är ingen match för min matte o då blir jag allt trött i tassarna. Dessutom får jag inte springa lös eftersom det finns en massa bilar o det är inte kul att springa i koppel bredvid cykeln. Så det så.

2007-03-25 @ 19:01:41
Postat av: Lakrits

Ja, man kan se ut på sidorna, där är nät. Helst hade jag ju velat ha "takluckan" öppen (det går nämligen att öppna taket) men matte är rädd att jag ska hoppa ut så jag vet inte. Jag försökte nämligen hoppa ut en gång i höstas men då var jag fortfarande valp och inte lika smart som nu så jag tror nog hon kan ha den öppen i alla fall på grusvägar där det inte finns trafik. Så kan jag spana ut alldeles fantastiskt bra. På bilvägar får jag väl ligga och vila mej med taket stängt och vänta på nästa korvkiosk.

2007-03-25 @ 20:30:20
Postat av: Elliot

VEM är det du kallar så?Inte mej väl?För då blir jag jätteledsen(suck)o besviken(snyft).För jag e faktiskt nästan alldelse nybadad o kaxig e ja inte...så ofta...mer än någon gång ibland kanske.
från snälla,rena inte alls kaxiga lille E

2007-03-25 @ 21:39:08
Postat av: Lakrits

Jag menade ju inget illa. Jag tycker du är så gullig. Det är mest din matte som säger att du är en smutsgris, tror jag. Det är när du rullar dej i allt men som sagt tycker ju jag att det är himla sött. Jag var bara tvungen att ge igen lite när du kallade mej för bratz-unge. För jag är faktiskt en skånsk vildhund om än med mycket saker. Det är faktiskt dom där konstiga minihundarna med kläder på som är bratz-hundar. Dom är helt konstiga, och deras ägare är ännu värre. Försök få dom med på ett mysigt skogsbad så får du se vilka töntar dom är.

2007-03-25 @ 22:16:46
Postat av: Elliot

Nu ska vi inte generall....äh,dra alla över en kam.
Jag tror nog att ifall dom där småttingar hade fått vara hund(med allt vad det innebär) redan från början,så tror jag nog att dom gärna hade dragit en repa i skogen.De e synd om hundar som aldrig får vara i skogen....å de e synd om hundar som inte får de minstaste dugg.

2007-03-26 @ 08:52:50
Postat av: Lakrits

Ja, du har verkligen rätt i att det är synd om dom som inte har någonting. Och jag tror nog som du att om dom där småhundarna hade fått vara hundar på riktigt så hade det nog inte varit så illa. Jag lekte en gång med en liten hund och den var okej fast den skällde så mycket och så var den så liten att jag inte visste vad jag vågade göra med den. Du är mer robust och tålig, jag är ju van att kunna brottas och busa utan att vara så försiktig.

2007-03-26 @ 18:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0