Vårvindar

Några undrade om jag har haft problem med datorn eftersom jag inte har skrivit sen i tisdags. Och svaret är JA. Det har kommit upp någon slags rutor med saker där man ska logga in och ange lösenord och matte hade inte talat om för mej vad jag skulle skriva så det gick ju rent skit. Men nu har jag utverkad alla lösenord (och även kreditkortsnummer) så nu gör jag som jag vill.

Igår gjorde vi en härlig tur med Elliot och hans matte i skogen. Vi hade superkul fast våra mattar var lite sura några gånger när vi bara struntade i dom. Men vi hade ju så roligt. Klantmatte glömde kameran så jag har inga bilder men hon har åtminstone förberett den till imorgon när det är utställning i Malmö. Igår blev jag badad och blåst med hårtork och allt möjligt otäckt men fin blev jag i alla fall. Jag fick sova med täcke ett tag också för matte sa att min päls ser konstig ut annars. Jag var inte så glad över täcket, det hindrar mig att lägga mig på rygg och lufta magen.

Jag lever ett härligt utomhusliv nu när det har blivit vår. Jag är alldeles lycklig, tänk så trist det var i vintras när man inte fick vara ute och strosa runt, gräva, fiska, bara ligga och fundera över vad man ska göra härnäst utan blev inropad hela tiden. Förstår inte varför matte är så otackam när hon kommer från skolan och jag möter henne med mina mysiga jordiga tassar. Nu har hon börjat ignorera mig när jag skäller också och hoppar runt. Jag tycker hon är tramsig. Man måste väl få visa sin glädje. I alla fall gräver jag så det står härliga till. I onsdags grävde jag upp några växter ur en av dammarna här och det var visst inte populärt. Tror att matte får köpa hem en ny sån där växt. Men det är ju faktiskt inte lätt att veta vad som är okej att gräva upp och inte. Och fiska i dammarna är verkligen en av mina stora passioner här i livet. Och ligga ute och gnaga pinnar som jag har hämtat hem så klart.

Ikväll ska matte jobba har hon sagt och om jag har förstått saken rätt innebär det att hon åker iväg och lämnar mig här. Eländigt värre men hon kommer på morgonen igen och i och med att man sover så går ändå tiden ganska fort. Direkt när hon kommer hem ska vi sen till Malmö. Har hört ryktas om att Elliot och Wallander ska vara där och även två av syrrorna kommer ner. Lajbans!

På söndag blir det sen kurs i något som heter viltspår. Har inte fattat vad det är än men det kommer väl. Tydligen skulle man inte ha hund med första gången men jag kanske följer med ändå om jag får leka med några andra hundar sen när matte är klar. Mycket på gång i helgen alltså.

Jordiga pussar från Lakrits


Kommentarer
Postat av: Zappy

Lycka till på utställningen imorgon! Hoppas att det går bra trots att du har konkurrens av både Wallander och Elliot.

2007-03-16 @ 19:25:36
Postat av: Wallander

Det är inte lätt alltid när man är ute i "cyberrymden". Mycket skall man hålla koll på och ibland försvinner koder med mera av sig självt. Men vad bra att det löste sig så snabbt igen. Hade varit tråkigt att inte besöka din sida och få läsa vad du hittat på.

Du har det då bra som får vistas så mycket utomhus och det är som sagt mycket roligare nu när det börjar att bli behaglig värme och marken börjar att bli "brukbar" igen.

Jag undrar också ibland hur "dom" tror att man alltid skall kunna skilja på vad som är tillåtet och inte tillåtet. Ibland får man och ibland får man inte... beroende på var man befinner sig.

Jobbar din matte natt, är det inte läskigt att vara hemma själv då? Eller du bara ligger där och sover med magen i vädret?

Visst skall det bli kul imorgon, ooops idag. Ser att klockan är över 12, nu måste jag bums hoppa i säng för annars orkar jag kanske inte med morgondagen.

Hälsningar från nybadade snyggingen

2007-03-17 @ 00:14:02
Postat av: Wallander

Det är inte lätt alltid när man är ute i "cyberrymden". Mycket skall man hålla koll på och ibland försvinner koder med mera av sig självt. Men vad bra att det löste sig så snabbt igen. Hade varit tråkigt att inte besöka din sida och få läsa vad du hittat på.

Du har det då bra som får vistas så mycket utomhus och det är som sagt mycket roligare nu när det börjar att bli behaglig värme och marken börjar att bli "brukbar" igen.

Jag undrar också ibland hur "dom" tror att man alltid skall kunna skilja på vad som är tillåtet och inte tillåtet. Ibland får man och ibland får man inte... beroende på var man befinner sig.

Jobbar din matte natt, är det inte läskigt att vara hemma själv då? Eller du bara ligger där och sover med magen i vädret?

Visst skall det bli kul imorgon, ooops idag. Ser att klockan är över 12, nu måste jag bums hoppa i säng för annars orkar jag kanske inte med morgondagen.

Hälsningar från nybadade snyggingen

2007-03-17 @ 00:14:34
Postat av: Wallander

Aj, då det kom in dubbla kommentarer, jag råkade nicka till lite. Lakrits är du snäll och tar bort det ena.

2007-03-17 @ 00:16:25
Postat av: Anonym

Fixat Walle...
Nej fy för, inte sover jag själv. Jag sover med mattes mamma och hennes gamla hund. Helt okej men såklart inte lika mysigt som med matte. Men matte ringer alltid och kollar hur det är innan vi somnar. Det är inte så ofta hon jobbar. Men i morse var det minsann lite tokigt. Hon kom bara hem och hämtade mej och så åkte vi iväg till Malmö. Mer om det kommer i ett nytt inlägg men först ska vi ut en runda i skogen. Det blåser och det är inte så dumt tycker jag för då har det kanske blåst ner en massa roliga pinnar som ligger och skräpar och som jag kan bära hem.

2007-03-17 @ 16:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0