Bra dag

Idag har matte varit fri från skolan och då blir det per automatik en bra dag om det inte händer något väldigt dåligt såklart. Men det har det inte gjort. Vi har tagit det ganska lugnt fram tills ikväll. I förmiddags regnade det mest men sedan var vi ute en runda. Därefter vila tills vid fem när matte försvann ut och lade spår till mig. Jag hade allt spanat in att hon tog fram sakerna så det var liksom ingen överraskning. Men det var ett långt spår med tre vinklar och ett bloduppehåll. Jag fick jobba som bara den. Och så hade matte råkat lägga spåret väldigt nära två stora gryt och jag lovar att det hade sprungit hur många djur som helst (rådjur, grävningar mm) över och vid sidan om mitt spår. Mycket som distraherade alltså men jag löste det. Kom bort mig lite i en vinkel och sedan vid gryten men annars gick det bra. Om man inte ställs inför svårigheter så lär man sig ju inte heller. Bara man inte förväntas kunna allt innan man börjar men det tror jag matte har fattat att det här är ju något man lär sig under längre tid, inte som hennes tentainläsningar precis.

Har varit trött sedan efter spåret och en kort skogsrunda. Ikväll kände jag inte för att äta. Har inte haft samma aptit de senaste dagarna faktiskt. Matte har tidigarelagt mitt återbesök hos veterinären till nästa onsdag så får hon väl se om det är något fel på mig. Kanske inte, jag är ju inte så trött (mer än som till exempel nu och det har jag minsann skäl att vara efter det spåret). Vi får väl se. Matte gluttade mig i halsen och hon visste väl inte riktigt vad hon skulle tycka. Bättre såg det väl ut men hon visste inte om kunde friskförklara mig. Onödigt då att glo om hon inte vet ändå. Ibland fattar man inget. Det är ju inte behagligt direkt, man får inte bättre aptit av att bli tittad i halsen om nu matte har fått för sig det. Men välling blir det väl om en stund och det ska mycket till om jag ska tacka nej till det.

Matte har förresten jagat efter spårmarker till oss och även några andra (alltså att vi kan vara en tre fyra stycken i alla fall) och hon fick nej från Skabersjö gods som äger marken här (matte och jag fick vara här men inte fler) men så ringde hon till Häckeberga gods och där var den en mycket trevlig jägare som skulle kolla upp var det fanns möjlighet för oss att vara och så ska matte ringa tillbaka nästa vecka. Hoppas, hoppas!

Nä, nu får jag nog säga till om välling innan det blir för sent för jag måste sova sedan.

//Lakrits

Kommentarer
Postat av: Wallander

Oj, stackare vad du får stå ut med mycket titt här & mycket titt där! Jag tror att du är frisk, men att du gärna vill fortsätta med att få lite leverpastej på maten, är det inte så?
Min "brorsa" Tarzan äter inte om han inte får något godare än bara torrfoder efter att han också ätit sin meducinkur.
Spår med 3 vinklar redan, vad duktigt av dig att klara det och dessutom med "störningsmomentet". Du kommer snart också att ha ditt anlagsprov i hamn.
Fortsätta spåra efter kursens slut. Japp jag är med, behöver inte ens fråga MOR, jag vet att hon vill att jag skall få fortsätta med det eftersom att jag tycker det är så himlans kul. Tror att jag skall se till att flirta lite med MORFAR, för han kan nog sponsra oss med lite rådjursklövar. Det tar vi väl tacksamt emot, eller hur?
Ps. Guinness fortsätter gärna också, att spåra alltså!

2007-05-10 @ 23:21:03
Postat av: Lakrits

Tssss...inte skriva så att matte ser det när du kommer med den typen av påståenden att jag försöker luras med maten. Nu kan jag ju se i stjärnorna efter att dra henne vid näsan något mer. Men visst har du rätt, leverpastejpiller är så gott. Man önskar man kunde få det jämt.

Superbra om ni kan fixa klövar. Kul att Guinness är intresserad också. Jag håller tassarna för att vi får vara där ute i Häckeberga.

2007-05-11 @ 00:21:51
URL: http://vildhunden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0