Så var det träning igen

Ännu en tisdag. Den sista ordinarie gången på lydnadskursen faktiskt. Nästa gång är någon slags genemsam avslutning för alla kurser och ingen träning. Jag tycker kursen har gått fort och särskilt de sista gångerna har varit roligare än de första. Matte säger att jag skötte mig ändå helt acceptabelt ikväll. En liten groda på inkallningen men det går ju ändå bättre än tidigare.

Nåja, det blir fortsatt träning och det talas om apporterings och jaktlydnadskurs med Margareta som är Nattkullens kennelmamma där de flesta av mina kompisar kommer ifrån. Vi får väl se. Jag är gärna med även om apporteringen ännu inte har trillat på plats. Jag har ju ägnat mig mest åt spår på sistone, det har jag haft lättare för att fokusera på.

Matte står och väntar otåligt på datorn. Hon har någon slags inlämningsgrejs att fixa med. Bäst jag tassar i säng.

Zappy, jag såg förresten att du överlämnade ett paket till matte. Förstod att det är till mig och jag är så himla nyfiken. Men jag får inte öppna det förrän jag fyller år. Väntan känns lång. Jag kommer förresten gärna och hälsar på dig någon gång i sommar och badar med dig. Hoppas våra mattar kan få till något!

Nattpuss till alla!

/ Lakrits

Kommentarer
Postat av: Mattes medicinsyster

Ja, lilla laktitsbiten - snart är det födelsedag. Spännande va... Hihi...

2007-05-16 @ 14:05:02
Postat av: Wallander

Jag tyckte du skötte dig alldeles förträffligt! Att du försökte hänga på din matte när hon gick ifrån dig på inkallningen är väl inte så konstigt. Man vill ju alltid vara med den man gillar allra bäst!

Det gick betydligt sämre för mig. Jag har nog svårt för att hinna "korrigera" gårdagens snedsteg innan lördag (du vet TEBA-turen).

Jag tyckte inte alls det var kul att hoppa hinder igår, det såg betydligt roligare ut att sticka bort till Singo som jag såg var lös. Vi drog en repa och sedan gjorde jag något som inte var så uppskattat. Jag ställde mig över Singo när han lagt sig på rygg, men jag skadade honom inte på något vis. Jag är en snäll kille!

Visst skall det bli roligt att börja med apporteringsträning. Jag har nästan nollkoll, men med en "proffs- & favoritinstruktör så tror jag att jag skall kunna lära mig att både söka/hämta & överlämna.

2007-05-16 @ 14:30:25
Postat av: Zappy

Ja, det vore kul om vi kunde ha en liten badstund i Juleboda eller vid Ravlundafältet i sommar. Det är kanske fler flattefnattar som vill hänga på i så fall?

2007-05-16 @ 21:23:50
Postat av: Lakrits

Fnatt fnatt...bra beskrivning minsann. Vi fnattar ju jämt runt.

Vi får hålla kontakten! När flyttar ni till landet? Kommer ni på fler träningar innan dess?

2007-05-16 @ 21:24:53
URL: http://vildhunden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0