Vilodag

Idag har jag mest tagit igen mig efter gårdagen.  Allt var ju jättekul men jag blev ju trött. Det var så mycket intryck och saker som hände.

Fast vi har såklart varit ute några rundor, bland annat tränade vi en liten sväng. Det har vi inte gjort på länge nu och det kändes riktigt roligt. Bra med lite uppehåll ibland för då känns det inte så tjatigt.

Sedan hände en liten incident. Jag åt min kvällsmat och efter det ville jag ut en sväng så matte släppte ut mig i trädgården. Sedan åt hon själv och hade väl fullt upp för hon glömde att jag var ute. Efter en stund började hon ju undra och så kom hon plötsligt på. Och där stod jag på trappan, ganska våt för det småregnade. Man kan ju tycka att jag skulle sagt ifrån men jag blev så förvånad över att vara utestängd att jag inte kom mig för att skälla. Jag kände mig en smula ynklig där jag stod men när jag väl kom in blev jag jätteglad över att se matte så jag hittade fåret jag fick av Singo (han är döpt till Fabian) och sprang runt med. Jag är inte sur på matte för hon gör ju så gott hon kan och alla kan glömma. Bara det inte händer för ofta.

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. Fast jag ska nog gå och kolla om jag kan få en liten bit struts-godis innan dess. Det var så väldigt gott! Det är ju lördag idag och även hundar ska väl få lördagsgodis.

/Lakritsen

Kommentarer
Postat av: Wallander

Nämen, lilla Lakrits, blev du "bortglömd". Är lite förvånad över att du inte gav dig till känna, du brukar ju kunna säga ifrån. Men visst det här var i en för dig ny och annorlunda situation.
Men jag tror inte att du tog någon skada av det. Jag tror nog att både du & din matte tyckte att du varit utestängd längre än vad det egentligen var.
Du jag skall berätta att en dag så glömde min MOR att säga varsegod till mig när jag skulle äta och där satt jag och väntade & väntade. Det var inte heller så kul...

2007-05-27 @ 08:39:29
Postat av: Lakrits

Nänä...det var väl inte så länge som det kändes. Men visst håller jag med dig om att jag borde sagt något men jag blev så förvånad och så väntade jag, tänkte att det var någon ny grej liksom. Men det var ju ett misstag. Nåväl.
Snopet med din mat. Jag hade aldrig väntat utan ätit ändå. Är dålig på det där med att vänta på varsegod.

2007-05-27 @ 09:50:10
Postat av: Elliot

Min teori är att du faktiskt medvetet höll tyst där ute i regnet!Just för att din matte skulle få dåligt samvete.För det har hon ju inte så mycket anledning till annars....
Å som Walle skrev,så brukar du ju kunna använda "tutan"..

2007-05-27 @ 13:21:31
Postat av: Lakrits

Hmmm...nu tycker jag ni är lite taskiga mot mig :( Bara för att jag har bra röst annars. Man kan faktiskt bli så förvånad ibland att man liksom blir stum. Men visst...jag fick ju extra stor portion välling sedan. Hihi.

2007-05-27 @ 14:06:21
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Wallander

Taskiga, det är vi väl aldrig mot dig. Hur kan du bara ta dom orden i din mun?

2007-05-27 @ 20:45:02
Postat av: Lakrits

Nä...okej då, inte taskiga. Men ni gaddar ihop er och retas med mig. Men jag kan nog bjäbba tilbaka.

2007-05-27 @ 21:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0