Ett brott har begåtts i skogen

Det har  varit en inbrottstjuv i skogen. Han bröt sig in hos en gammal dam (trodde väl inte att hon var hemma) och när hon undrade var det var för oväsen stod hon ansikte mot ansikte med tjuven. Han flydde och den stackars damen var rejält uppskrämd.

Det hela känns olustigt tycker de som bor häromkring. Först tänkte jag att vi skulle kalla in Wallander men jag tror inte det är något för oss fyrbeningar. Det är nog bäst att tvåbeningarna sköter om det så att vi fyrisar inte råkar i klistret.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Fy farao! Tänk att dom "där" inte kan skilja på vad som är MITT & DITT! Den gamla damen skulle allt behövt ha en vakthund som oss hos sig.

2007-11-08 @ 18:30:33
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Mattes medicinsyster

Jag håller absolut med om det första och att damen skulle behövt en vakthund men om ni andra är av samma skrot och korn som Lakrits så skulle ni väl mest välkomna tjuven som sällskap... Fast ni kanske kan skilja ut tjuvar från snälla människor på något sätt? Jag menar att tjuvar kanske uppför sig misstänkt och att ni då undrar? Typ att det smyger runt och så i stället för att komma fram på ett ärligt sätt eller så. Hur tänker ni om en tjuv kommer? Är det en potentiell vän och ett sällskap eller är den en elak tjuv? (Det kan ju vara en tjuv som är bra med hundar och som kan verka snäll och trevlig...)

2007-11-08 @ 22:26:30
Postat av: Wallander

Jag måste säga att jag inte vet riktigt hur jag skulle reagera, men jag tror faktiskt att jag skulle skrämma skiten ur tjuven så att han får lägga benen på ryggen och då skulle jag sätta på mig bästaste spårnosen och jaga iväg honom så att han aldrig aldrig mera vågar visa sig igen där jag befinner mig.

Till sist måste jag påpeka att det nästan är ett litet påhopp och säga att Lakrits & vi andra inte skulle vara bra vakthundar...

2007-11-09 @ 21:20:11
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Ja jag håller med Wallander. Vi kan åtminstone SE farliga ut och faktum är att vi aldrig har fått chansen att visa vad vi går för (vilket i och för sig är skönt också). Klart vi är vänliga mot de som våra tvåbeningar känner men jag är inte så väldigt kontaktglad mot människor som jag aldrig har träffat förr om de inte är inbjudna av matte eller om man kommer hem till dem. Jag är alltså ingen som hoppar på folk på stan för att pussas.

2007-11-10 @ 18:43:58
Postat av: Mattes medicinsyster

Jag menade inte att förolämpa er (får väl be om ursäkt om jag råkade göra det), bara att ni är trevliga och sociala varelser och att jag inte visste riktigt hur ni tänkte kring om det kom människor som ni inte kände. Det är ju bra att ni kan se farliga ut. Med skrämsel kan man komma långt. :-)

2007-11-11 @ 13:29:35
Postat av: Lakrits

Vi är inte sura alls, vi ville bara påpeka att vi inte är mesiga. Men låt oss hoppas vi slipper "ta ton" mot någon inkräktare eller annan otäck typ. Det är roligast att vara snäll.

2007-11-11 @ 16:00:33
Postat av: Mattes medicinsyster

Håller med! :-)

2007-11-11 @ 18:04:34
Postat av: Wallander

Jag håller oxå med!

2007-11-12 @ 00:09:11
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0