Full fräs

Ja, det är precis som det brukar vara när man är med Yster och matte tillsammans. Fullt program alltså. Dagen började med att matte fixade med lite av varje. Sedan skakade vi liv i Yster men det var inte lätt och hon var inte i skick att följa med och träna i Svedala så matte och jag åkte själv. Vi tränade inte så länge men det var kul tyckte jag. Matte var också på apoteket och köpte några tabletter som jag misstänker hon har börjat ge mig för jag fick leverpastej plötsligt som lite extra tilltugg. Nåväl, jag bekymrar mig inte utan tar tacksamt emot lite pastejmums.

Efter Svedala härjade Yster runt med mig och jagade och busade, härjade igång mig att skälla med mera. Riktigt lajbans. Men sedan blev jag upptagen av att kolla in matte för hon hade plockat fram blod och klöv. Så försvann hon plötsligt ut. Tror att Yster gärna vill se mig spåra så därför blir det nog lite sådant imorgon. Härligt tycker jag för det är länge sedan sist nu.

Innan promenaden blev det lite apportering med Yster som kastare. Jag tyckte det var skitkul och hämtade allt snabbt som ögat och alla var nöjda och glada. Idag kom förresten en massa kaninskinn med posten som matte hade beställt. Hon verkade nöjd med leveransen.

En lång promenad blev det också idag tillsammans med dagismatte och Knappen (och så matte och Yster såklart). Jag blev hungrig av allt och åt upp nästan hela portionen ikväll. Inte alls illa måste jag säga. Men nu ska jag vila inatt för imorgon blir det säkert ännu en dag full med påhitt från matte och Yster.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Jag förstår att du blir både hungrig & trötter... jag blir det nästan oxå bara jag läser om vad mycket du hittar på om dagarna.

2007-10-19 @ 20:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0