Fy för röntgen

Nu är det gjort, mina höfter och armbågar har blivit röntgade. Bra såklart men det var himla otäckt tycker jag. Som vanligt var jag glad när jag kom till veterinären för jag brukar ändå tycka det är helt okej där. Men idag fick jag först en spruta som gjorde ont (matte höll fast mig och jag jämrade mig högt). Sedan dröjde det inte många minuter förrän jag ramlade ihop på golvet i röntgenrummet. Helt färdig var jag. Matte och en annan lyfte upp mig på bordet och sedan höll de på hur länge som helst med att vända mig åt olika hålla och dra i mina stackars leder. TIll slut lyfte jag på huvudet och försökte resa mig i protest men då var det precis klart. Jag fick sedan en spruta till som gjorde att jag började kvickna till igen. Snabbt skulle jag upp på benen och till matte som var några meter bort och tittade på bilderna men benen bar knappt. Jag fick snällt vila lite till innan jag kunde gå ordentligt.

Jag är fortfarande trött och medtagen. Det var inget alls kul idag kan jag säga. Fy för. Och så kostade det en massa pengar tydligen. Men matte säger att det var nödvändigt att göra det här och hon har väl rätt antar jag. Men jag hoppas jag slipper igen. Matte och de som tittade på bilderna där tyckte det såg bra ut men tydligen ska bilderna skickas iväg och tittas på av någon annan så man får vänta ett tag på svar.

Trösten efter strapatserna idag var att matte stekte pannkakor till mig ikväll och det smakade toppenbra. Hon serverade mig till och med i skål inne vid soffan där jag låg och vilade. Mums. Sedan har jag varit ute en liten runda i trädgården men den blev inte så lång. Ska vila mig igen när jag är klar här.

Hoppas jag är fit for fight imorgon för då ska vi ju till Stockholm. Men inte förrän på eftermiddagen. Skönt med lite sovmorgon.

/Tröttisen

Kommentarer
Postat av: Elliot

Det låter ju bra med bilderna och vi får hoppas att avläsaren oxå tycker likadant.
Fick du sprutan intermuskulärt lr vad de heter? Ja menar eftersom du ramlade ihop så fort.De fick inte vi så det tog allt ett tag innan jag bestämde mej för att somna lite.

2007-10-25 @ 20:07:59
Postat av: Lakrits

Ja, i låret långt in i muskeln fick jag sprutan. Ajaj. Men lika bra jag somnade snabbt för jag blev lite orolig av alltihopa. Fast jag somnade nog ovanligt fort för de sade tio minuter till matte mten det tog inte mer än fem. Fast det var nog lagom mycket medel för jag höll mig lugn hela tiden men piggande till lite precis innan jag fick uppvakningsmedicin. Jag har inget att anmärka på så men jag tyckte alltihopa var bökigt och jobbigt och jag är fortfarande trött och tagen. Orkar vifta på svansen lite sedan måste jag vila igen.

2007-10-25 @ 20:29:48
Postat av: Mattes medicinsyster

Skönt att det är gjort. Men vad använde de som sömnedel? Vet matte så du kan fråga henne tror du? Är lite nyfiken på vad man ger fyrbeningar...

2007-10-25 @ 22:43:16
Postat av: Lakrits

Nä, det tog vi inte reda på. Tror matte hade fullt upp och jag struntade i vad medlet hette, jag blev sömnig så det räckte i alla fall.

2007-10-25 @ 22:51:24
Postat av: Wallander

Vad synd att du upplevde det hela otäckt. Men vad skönt att allt ändå gick bra. Jag förstår att du har kännt dig lite såsig, men jag är helt säker på att allt känns som vanligt när du vaknar imorgon.

Hoppas att ni får en härlig tur till Sthlm, du får rapportera från ditt håll så rapporterar jag från mitt håll.

Sköt om er båda!

2007-10-26 @ 00:08:47
Postat av: Mattes medicinsyster

Välkomna till Stockholm. Ses på söndag. Pratade med Yster och vi har avtalat vid tre.

2007-10-26 @ 22:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0