Medicinpinnen på besök

I eftermiddags kom mattes syster Medicinpinnen på besök (för er som har glömt så kallades hon Pinnen från början men så hävdade hon själv att hon skulle kallas medicinpinnen för att hon pluggar medicin). Nåväl, hon damp ner och då beställdes det lite mat åt tvåbeningarna. Jag väntade mest på att vi skulle åka till skogen. Matte skyndade på för nu blir det ju så tidigt mörkt. Vvi hann med en härlig runda i alla fall, även om jag såklart tyckte den kunde varit längre. Jag badade flera gånger, hoppade i från en fin liten klippavsats. Några kanindummiesar fick jag också hämta i skogen innan det bar av till affären för tvåbeningarna (och jag fick vänta i bilen). Under kvällen har jag sedan roat mig med tvåbeningarna, bäddat i min säng samt ätit mat och varit med i bilen och lämnat Medicinpinnen hemma hos henne. Yster körde nämligen henne hem för Yster var så glad att Medicinpinnen ville ta lite grejor som ändå skulle slängas annars. Yster är nämligen på fullständigt utrensningshumör. Bäst man aktar sig så att man inte åkter ut med kvasten!


Kommentarer
Postat av: Wallander

Kul att läsa att du både ätit och bäddat lite, det är viktigt att "alla" får ligga bekvämt. Tror inte att du behöver vara det minsta orolig för att du skulle åka ut... du är din matte & dina mostrars ögonsten!

2007-10-29 @ 09:50:41
Postat av: Mattes medicinsyster

Hävda vet jag väl inte om det är rätta ordet. Det var bara det att jag inte var helt förtjust i att officiellt vara en pinne. (Även om jag vet att du är väldigt förtjust i pinnar och jag kanske ska ta det som en komplimang på det viset så känns det lite torrt och spetigt på något vis.) Tyckte då att medicinpinnen var lite mer acceptabelt. Var lite mer kraftfullt liksom. Så när jag pluggar så blir det medicinpinnen. När jag inte gör det får jag väl försöka acceptera mitt lilla smeknamn. I somras när jag var på kroken var jag nog mer trädgårds- och lekpinnen än medicinpinnen... Igår vet jag inte vad jag var. Skogspinnen kanske...

2007-10-29 @ 18:45:53
Postat av: Mattes medicinsyster

Du kan hälsa Yster att den döende palmen nu är ansad, vattnad och sprayad och att jag hoppas att lite ompyssling ska få den att hitta livsgnistan igen. Kaktusen har fått vatten också får vi se om den återfår gnistan nu när den kommit tillbaka till sitt barndomshem. Även om det är mörka tider nu så finns det i alla fall lite mer ljus här uppe på femte våningen.

2007-10-29 @ 20:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0