Publik i spåret

Om tvåbeningarna trodde att jag hade glömt bort att det låg ett spår i skogen så trodde de fel. Jag hade full koll. Så när vi kom hem från veterinären och matte hade slängt i sig en macka så bar det iväg ut. Yster var också med i full skogsutrustning. Det var fortfarande frost ute och det var en ny upplevelse för mig att spåra i så kallt väder. Men det gick alldeles utmärkt, jag hittade helt rätt om än med lite snurr här och där (fast jag tror nästan matte var snurrigare än jag).  Yster tyckte det var så roligt att se mig jobba. Matte flåsade lite men hon får ju skylla sig själv när hon lägger spåret tvärs igenom precis allting. Nåväl, alla var nöjda och glada när vi kom till klöven och och jag bar den stolt hem och så fick jag byta den mot en mumsig korv. Och så åkte klöven ner i nya fina frysboxen igen. Och jag ska vila mig en stund nu för jag blev faktiskt trött av den här morgonen.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad bra att du visade din fina spårförmåga även när Yster var med som åskådare.

2007-10-19 @ 20:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0