Stadstur med Wallander

Matte var rastlös igår kväll, orkade inte ta sig för något hemma. Då kom hon på den ljusa idén att vi skulle åka och hälsa på Wallander i Malmö. Han hade just klarat ett spårprov med glans och jag blev glad för då kunde jag ju gratta honom.

Vi packade in oss i bilen och styrde kosan mot Malmö. Vi parkerade vid teatern och mötte upp Wallaner och Helene utanför porten där de bor. Sedan hade vi en jätteskön promenad i minst en timme. Vi pussades lite då och då men uppförde oss allmänt bra (jag drog mer i kopplet än hemma men det är ju så mycket spännande som måste spanas in). När vi kom tillbaka till bilen fick vi en korv var av matte (vi kallar dem spårkorvar för vi brukar få dem efter att vi har varit ute och spårat. De finns i olika smaker och är jättegoda).

Vid tiosnåret åkte vi hem igen och sedan var jag helt trött så jag orkade inte blogga igår.

Jag tycker stadsturen med Walle & Helene var ett jättetrevligt initiativ av matte och jag hoppas det blir av fler gånger framöver!

Kommentarer
Postat av: Wallander

VI, JAG & MOR BARA FÖRUTSÄTTER ATT NI KOMMER FLER GÅNGER ANNARS BLIR VI LITE PURKNA.

Idén var lysande, hälsa din matte det!

2007-10-23 @ 20:54:41
Postat av: Lakrits

Nejnej...inte bli purkna. Klart vi kommer. Men nu ska vi till en annan stad först, nämligen Stockholm.

2007-10-23 @ 23:00:49
Postat av: Wallander

Helt ok, ombyte förnöjer sägs det!

2007-10-23 @ 23:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0