Vilken rolig dag!

Vi gick upp i hyfsad tid, fixade morgonrutinerna, jag åt lite (halva portionen ungefär). Sedan hade jag fullt upp med att vakta klövarna som matte tog fram ur frysen. Jag visste det säkert, denna gången skulle jag få spåra. Inte som förra helgen när jag inte fick alls.

Wallander och Elliot med mattar anlände. Jag höll konsert i bilen när matte följde med ut i spåret där Wallander skulle börja. Enligt matte jobbade han jättehårt och Helene var helt färdig och stod till och med på näsan i spåret. Han hade lite bekymmer min käre Wallander men han hittade klöven till slut i alla fall. Och jag tänker så att det beror ganska mycket på dagsformen hur det går. Det är inte lätt för tvåbeningarna att förstå alltid. Jag tror du gjorde ditt allra allra bästa Wallander men du fick slita hårt för klöven!

Här är en bild på Wallander i början av spåret:

image194

Och sedan när spåret var avklarat, på väg tillbaka med klöven...

image196

Efter Wallander var det min tur. Och faktum var att spåret gick lättare än vad både jag och matte trodde det skulle göra med tanke på att det hade legat mycket längre än jag är van vid och det fanns klurigheter där. Jag snusade på bra, var ute och susade lite i en lurig vinkel men sedan gick det galant. Det kändes roligt. Matte var nöjd, fast lite irriterad blev hon när jag var ute och letade i den där vinkeln. Jag tycker hon ska låta bli att bli irriterad för jag blir stressad. Hon kanske inte tror jag känner det men där har hon fel för jag är mycket medveten om vad hon känner.

En sak som jag blev förvånad över var när jag plötsligt blev inhalad och matte sade till mig att sitta. Trodde jag hade gjort något fel men så plötsligt small det till och sedan fick jag gå vidare. Tydligen testades hur jag reagerar på skott.

Efter mig kom Elliot och enligt matte gick det undan. Elliot jobbade på jättefint och det gick mycket bättre än förra gången så Elliot och Ann var nog ändå hyfsat nöjda tror jag. Här är de i slutet av spåret:

image192
Spårslut.

Sedan poserade han med klöven...

image193 

Men det bästa på hela dagen var när vi fick springa tillsammans på "mitt" fält sedan, jag, Elliot och Wallander. Det var så härligt att få sträcka ut med sina allra bästa kompisar.

image197
Springa springa springa...


image198
En massa pussar så klart...

image199
Busplaner...

Elliot och Wallander provade att springa efter en hare. Jag lade ingen möda på det, vet att man ändå blir tillbakaropad när man springer som bäst så det är ingen nytta.

Tyvärr var det sedan slut på besöket. Elliot och Wallander åkte hem. Trist. Men jag var ganska trött så jag har vilat mycket i eftermiddags. Matte har tränat, tvättat bilen, fyllt igen hålor (som jag har grävt), kört stubbar mm. Sedan tog vi en promenad och en liten mini-träning (övade på stanna samt hålla apport). Vi är faktiskt båda ganska trötta  så det blir nog inget nattramlande för någon av oss.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Ja, jag fick verkligen slita hårt idag, men det syns inte på bilderna som tur är.
Du klarade det superbra idag, jag hörde att Ann nämnde att det var så bra att du säkerligen hade fått ett HP om detta varit ett prov, inte dålig kritik, va? Visst var det väl kul, med lite nya saker i spåret? Det där med skottet tycker jag är riktigt kuligt, ja det andra oxå men kanske inte riktigt lika roligt idag.
Elliot, slog nog hastighetsrekord, det gick verkligen undan, men för den sakens skull så slarvade han inte.
Tack för att vi fick pröva på att leka på din ÄNG oxå. Så mycket roliga ställen du har runt omkring dig.
Förresten, jag kom på en sak som kanske kan vara lite bra för allas våra mattar... vi byter nästa gång så att dom får spåra istället, vad tror ni om det?

2007-10-07 @ 22:48:20
Postat av: Lakrits

Ja, det är kanske ingen dum idé att vår mattar får jobba. Fast då får vi inte göra något kul för jag tycker inte det verkar vara så lajbans att hålla i snöret... Dessutom verkar det på tvåbeningarna som att de får jobba ganska ordentligt för de dryper av svett när vi kommer till klöven.
Ängen är jättekul, jag brukar vilja springa ut där och ibland tar vi det hållet. Men ännu roligare såklart att ha sällskap av er där!

2007-10-08 @ 08:57:39
Postat av: Anonym

Får en mindre bildad inom spårförkortningar fråga vad HP står för? Det som närmast dyker upp i min medicinhjärna är Helikobakter Pylori men det antar jag att det inte är...

2007-10-08 @ 13:13:28
Postat av: Lakrits

Hederspris.... man är alltså extra duktig eller något...

2007-10-08 @ 14:20:37
Postat av: Elliot

Nä HP betyder inte Helikobakter Pylori MEN om man inte passar sig så kan symtomen bli liknande som vid magsår....haha!

2007-10-08 @ 21:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0