På rätt spår

Vid tvåtiden försvann matte ut för att lägga spår. Jag var mycket otålig och när hon kom tillbaka undersöktes hon noga. Sedan fick jag vänta flera timmar. Matte städade, bakade kaka mm och jag låg mest och väntade på att få spåra. Så vid sextiden bar det av ut i skogen. Spåret låg på ett ställe där jag aldrig har spårat tidigare. Och så hade matte gjort en sak som hon inte erkände förrän efteråt. Hon hade nämligen inte markerat spåret för sig själv utan bara början och slutet. Så hon fick helt lita på min nos. Ja, nog kom hon ihåg ungefär var hon hade gått men inte exakt. Däremot hittade jag utan problem till klöven. Matte blev jätteglad och jag fick en massa beröm. Bar sedan klöven hem och fick godis. Sedan var det över för denna gången.

Det har annars varit en lugn dag. Matte har gjort lite av varje men vi har gått flera trevliga turer i skogen också. Imorgon jobbar matte, på tisdag också. Sedan inte mer denna vecka. Så det är bara två riktigt tidiga morgnar när matte ska iväg. Jag går inte ur sängen innan det är promenaddags. Och matte får alltid ropa flera gånger på mig. Sedan tycker jag det är skönt när jag kommer ut, sträcker ordentligt på mig och så. Fast om det regnar är det mindre kul. Det luktade regn i luften nu när jag var ute och kissade. Hmm...hoppas det håller upp tills imorgon.

Jag är faktiskt trött efter helgen. Utställning igår, spår idag och så lite av varje däremellan. Man kan bli trött för mindre, känner jag. Det blir nog en tidig kväll!


Kommentarer
Postat av: Wallander

Så tufft av din matte, nej förresten, dig kan hon lita på i alla väder (i alla fall när det gäller viltspårning). Hörde förresten av MOR att det kanske snart är dags för "upp till bevis". Det kommer att gå lätt som en plätt för dig, det är jag helt övertygad om (det ligger förresten redan en sak och väntar på dig här hemma som du skall få när...)
Jag är oxå en trötter kille ikväll. Jag, Guinness och ett par till var och spårade i Fulltofta idag och där fick vi gå vars ett Ök-spår i synnerligen
tuff terräng som verkligen tog på mina krafter. Men det gick förvånansvärt bra för mig, hade lite problem i spårslutet bara, men se det skall jag jobba upp mig på.

2007-09-09 @ 22:07:29
Postat av: Lakrits

Upp till bevis...usch nu blir jag ju nervös. Fast nä...det orkar jag inte vara.
Matte berättade efteråt att jag missade en jättehare som hoppade bara en bit framför mig när jag spårade. Jag var visst upptagen...

2007-09-10 @ 12:29:31
Postat av: Wallander

Missar "man" en jätte hare så nära inpå ja då är "man" verkligen fokuserad...

2007-09-10 @ 20:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0