Småtrist

Äntligen kommer man till datorn...matte har suttit parkerad där länge och väl. Nu är hon iväg en stund och kokar te. Bäst att passa på.

Egentligen har jag inte så mycket att säga. Vädret har varit tråkigt idag för jag får inte vara ute lika mycket som vanligt om det regnar. Men det blev ändå lite utevistelse. Faktum var att vi var ute och gick när matte kom. Men jag luktade direkt att hon hade kommit när jag närmade mig tomten igen. Så jag satte igång att skälla och sedan fräste jag iväg efter matte. och mycket riktigt hittade jag henne snabbt som bara den.

Ikväll gick vi ut en runda men ingen träning alls. Jag tittade mycket på matte när vi var ute och gick och för det fick jag faktiskt lite godis men ingen "riktig" träning alltså. Och sedan hände ingenting när vi kom tillbaka från promenaden för då satte matte igång med att duscha, skriva brev och sedan pyssla med sitt skriveri. Ingen vidare kväll alltså.

Men jag ska berätta en rolig sak om matte. Igår gick hon och lade sig tidigt. Hon ställde mobilen som vanligt och så somnade hon som om någon hade slagit henne i huvudet. Efter en stund började telefonen ringa som bara den. Det skrällde i huvudet på mig men matte reagerade inte ens. Sedan kom ett meddelande efter en liten stund. Ingen reaktion där heller från matte. I morse när hon hade vaknat av klockan (behövs knappt mer än en enda ton) så tittade hon förvånat på sin telefon och konstaterade att syster yster hade ringt men samtalet var missat. Jag missade det inte kan jag säga...

Och så något om mig. För några dagar sedan lyckades jag faktiskt ramla ner från vår säng. Den är bred men lägger man sig för långt ut på kanten så kan man ändå ramla ner. Snacka om att jag blev paff. Och snopen! Jag menar, det känns lite fånigt att trilla ur sängen. Men det kan hända den bästa hund att man inte riktigt har koll på var sängen slutar och kroppen är.

Det börjar närma sig att vi ska åka till Stockholm. Bara imorgon och onsdag kvar i Skåne, sedan bär det iväg i sex dagar (fem nätter). Jag tycker det ska bli kul att komma till syster yster och hälsa på. Men visst saknar jag skogen när jag är borta.

Nä...nu kommer matte tillbaka med sin tekopp. Bäst att avlägsna sig.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Har inte ni 2 datorer, dvs en till er var? Vi har 4 stycken för tillfället, men det blir nästan aldrig någon över till mig. Jag får oxå passa när tillfälle ges.
Oj, vad din matte måste ha varit trött som inte ens hört mobilen. Det var kanske inte bara du som trillat ner från sängen... eller så kanske te-drickning "miss i nassen" innehåller något mycket sövande. Hälsa din matte att hon skall vara lite försiktig med vad hon häller i sig...
Du kommer att få det jätte kuligt i Sthlm och jag kan lova att skogen finns kvar när du kommer tillbaka. Knappen har lovat att vakta den.

2007-09-11 @ 22:54:04
Postat av: Lakrits

Jo, men den bärbara var inte uppkopplad och jag trodde inte matte skulle parkera sig så framför den stationära så att jag knappt kom till. Men jag har förstått nu att det blir mycket dator ett tag framöver så jag får ordna det för mig med dena andra.
Matte sover konstigt, även utan tillsatser i teet. Ibland sover hon så hårt att man undrar om hon lever. Ibland är hon uppe och springer på nätterna. Ingen ordning på henne tycker jag. Men nu har hon i alla fall sovit bättre ett tag och då sover jag också bättre när det inte springs upp och ner ur sängen.

2007-09-12 @ 08:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0