Sömniga tankar

Jag kan börja med att säga att det är en himla tur att jag har en dagismatte som vilar sig mer än matte. Annars hade jag varit en utsliten hund redan. Matte går upp tidigt, kommer sent i säng. Tycker hon var bättre ett tag men nu är hon ganska kass på att lägga sig. Aldrig före tolv, och så upp halv sex. Ja ni kan ju räkna själv...

Okej, nu blir ju inte alla morgnar lika tidiga och jag tror också det är en del av problemet för då tycker matte att hon kan ju sova om några dagar, hon behöver inte hålla sig en hel vecka innan hon får sova någon timme längre. Och nu hade jag ju hoppats på riktiga sovmorgnar när matte inte jobbar. Men tror ni det...nä...jag har hört ryktas om att matte ändå ska upp ganska tidigt, vid sjutiden för att jobba med sitt examensarbete och en del annat hon har.

Jag är faktiskt lite tröttare också nu när jag löper. Inte så att jag orkar mindre när vi är ute men jag blir tröttare. Ikväll gick vi t.ex. en runda på nästan en och en halv timme och sedan var jag helt slut.

Imorgon är det träning i Lomma. Ser fram emot det. Tänk för ungefär ett år sedan, då började vi valpkursen. Mina kompisar var mycket större än jag även om de bara är två månader äldre. Vi kände ingen och allt var nytt och underligt. Nu känner man sig som hemma där, fräser ut från bilen och in mot apellplanen i full fart med matte hängades i kopplet. Tiderna ändras.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Jag tror vila/sömn är jätte viktigt. Jag sover/vilar ganska mycket. Men precis som din matte så sover min MOR alldeles för lite. Jag gör det inte mycket bättre för henne, t ex idag väckte jag henne redan 05.45, alltså en hel timme innan hon tänkt stiga upp. Jag behövde inte gå ut, jag vara bara sällskapssjuk.
Ja tänk vad tiden går... vi har vuxit upp och blivit stora snyggingar. Risken är nog stor för att det kommer att ställas lite högre krav på oss nu, undrar om man kommer kunna leva upp till dom kraven? Hur som helst, så skall det bli kul att börja träna i lite större grupp igen.

2007-09-04 @ 22:11:18
Postat av: Elliot

Tänk så gulliga vi var då - när vi var små o knubbiga =)
Men de e klart vi e ju gulliga nu oxå fast på ett annat sätt å inte så knubbiga heller.Ganska slank faktiskt o ännu slankare blev jag igår när jag var hos frisören =( till o med mitt halsband blev för stort...

2007-09-05 @ 14:38:16
Postat av: Mattes medicinsyster

Kort halsning fran mig i Spanien. Jag har det bra har. Har varit fint vader idag och har fatt en hel del sol pa mig sa jag ar lite rod just nu. Men da blir nog brunt. Yoga ar bra. Kram

2007-09-06 @ 18:57:28
Postat av: Mattes medicinsyster

Holl pa att bli utloggad sa jag fick skicka snabbt. Ar svindyrt internet har pa hotellt sa det blir inte sa langt men jag gav blodsugarna en euro till sa nu kan jag skriva 10 min till. Jag har det alltsa bra. Vadret har varit fint for det mesta. Igar var det inte super (molnigt och blaste mycket) men da hittade jag pa annat an att vara i solen. Havet ar haftigt nar det blaser. Fin utsikt fran hotellrum och man somnar till vagorna pa kvallen. Har yoga ca 2.5 timmar om dagen annars ar det fri tid. Sitter pa klippan och mediterar varje morgon. Har sett fin soluppgang dar. Haftigt landskap med mycket klippor och vild och fin natur. Liten by 10 min fran hotellet. Bra larare pa kursen och trevliga deltagare. Sorg forsta kvallen for jag blev av med min kamera och trodde den var forlorad for alltid men fick tillbaka den till slut en dag senare. Blev himla glad. Sa nu ar det bra. Vill inte fara hem till tentan... Har inte last nagonting sa just nu ar jag inte ens medicinpinnen trots att jag borde, bara pinnen - eller Pernilla som man ju ocksa kan saga. Halsa alla dar hemma och ge dem en tasskram fran mig.

2007-09-06 @ 19:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0