Träning träning träning

Då var det Lomma igen ikväll. Först tyckte jag det verkade lite tradigt, det där eviga gåendet med olika vändningar och vridningar. Men sedan gjorde vi lite mer fartfyllda saker som att kasta sig ner i liggande under gång och inkallning. Efter pausen (som innebär att tvåbeningarna smörjer kråset och snackar och fyrbeningarna ligger övergivna i bilarna) fortsatte vid med platsliggning och hopp. Särskilt hoppet tycker jag är kul!

Allt vi gjorde gick bra idag så både matte och jag kände oss nöjde när vi körde hem. Och så fick hon påskrivet papper av Ann och Helene. Golvet i ett av rummen här är översvämmat med papper i olika högar. Matte sliter sig i håret över alltihop, det är några ansökningar hon ska ha iväg snart som tydligen är viktiga för henne (och därför även för mig för det som är viktigt för matte är ju viktigt för mig också).

Imorse råkade jag förresten smita till en annan hund i skogen som också var lös. Han var vit och lurvig och hette Linus. Men vi fick inte leka länge för våra mattar hämtade in oss. Matte tog mig i halsbandet och ledde iväg mig men hon var inte arg vilket kändes bra. En olycka händer så lätt menar jag...

Jag hörde på träningen att Wallander också har fastnat för baconbitarna. Tydligen fick matte beställning av Helene på baconbitar. Hoppas matte hittar några till mig också, fast här finns ett litet förråd så jag klarar mig ett tag. Jag får bara dem på träningen, när vi går i skogen har matte lite mer "vardagsgodis" i fickan som leversnittar eller frolic.

Idag har dagismatte förresten stekt en massa kycklinghjärtan till mig och Knappen. Himla delikat är det. Matte köper hem och dagisamtte steker. Vilket lyxliv man har!

/Godishunden


Kommentarer
Postat av: Wallander

Baconbitar, ja det är ett toppenträningsgodis. Hoppas verkligen att att din matte lyckas köpa ihop ett litet lager även till mig.

2007-09-27 @ 23:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0