Lite dyster stämning

Det började bra när matte kom från jobb. Snabbt ombyte och lite mat för henne, sedan samlade vi ihop dummiesar och gick för att möta Wallander och Helene. Så glad jag blev när jag fick se dem.

Vi tog först en promenad och det gick bra. Sedan skulle vi träna. Markeringarna gick bra. Fältet med dummiesar gick bra ett tag men sedan tog sig Wallander lite rundor och Helene blev en smula irriterad. Jag tog också en lite för stor sväng men skötte mig enligt Matte ganska hyfsat ändå. Men så kom det trista. En bil kom körande, stannde till och ur klev två herrar som kom gåendes upp till oss där vi tränade. De skulle berätta för oss att man inte fick knappt existera i skogen, särskilt inte om man har fyra ben, svans och nos. Igår var det en annan sån är bil som kom körade i full fart i skogen och som tvunget skulle upplysa Matte om att jag inte fick gå lös. Jag går nära Matte ,jag jagar ingenting och sköter mig fint för jag vet vad jag får och inte får göra. Nu är Matte sur för hon tycker de är ena snikna jäklar. Hon muttrar att hon struntar i det och gör som hon vill men det förtar lite av glädjen, så är det ju. Dessutom vet jag hur kort stubin min Matte kan ha och risken är väl att nästa gång så får hon ett sånt där anfall som jag vet att Matte kan få när hon blir riktigt arg. Hon säger att hon skiter högaktningsfullt i vad man får och inte göra för hon vet att jag inte stör någon. Jag känner mig lite ledsen för jag vill ju gärna få finnas till i skogen här, vad är det annars för nytta med att ha den alldeles runt knuten. Tänk nu om inte Helene och Wallander vill komma hit mer och träna och gå promenader. Då blir jag riktigt ledsen.

Tja så vad ska man säga, det blev lite dyster stämning och Matte är sur på alltihopa och är inne i en "jag tycker inte om människor" period (då räknas såklart inte de hon känner och tycker om utan andra). Då är hon tungsint och undrar varför hon inte blev veterinär för varför ska man hjälpa folk när de ändå är otrevliga mot en. Men det går förhoppningsvis över. Matte kan vara sådär lite grubblig ibland, då får jag försöka lätta upp stämningen men nu har jag gett upp och ska lägga mig istället.


Kommentarer
Postat av: Gammelmatte på Onsala

Hej...bättre en hund i skogen än en ful gubbe eller två som jagar människor -det får man inte göra, men man får gå lös. Dessa herrar visste tydligen inte jaktlagen bättre än så. Du Lakrits få gå lös -alltid om så är, och i naturen får du gå lös om matte kan förhindra dig från att löpa i marker där det vistas vilt! Så lyssna alltid på mattes signal och du kan lugnt vistas i din skog hur mycket du vill. Upplys de där gubbarna och andra med för den delen, att de kan läsa på jaktlagens 6:e paragraf lite bättre!
kram från oss som inte tycker om fula, sura gubbar!

2008-04-24 @ 14:26:02
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Vira

Så trist att ni inte kan använda skogen som ni vill! Vi är sugna på att träna tillsammans med andra till helgen. Har ni tid på söndag f.m. att träna här så hör av er!

2008-04-24 @ 16:50:34
Postat av: Lakrits

Tack för tröstande och uppmuntrande ord Gammelmatte. Tror at Matte är på krigsstigen så om det kommer fler "skogspoliser" så.....behöver jag säga mer... men lös får jag gå, det har inte varit snack om något annat idag.

2008-04-24 @ 22:56:16
Postat av: Lakrits

Tyvärr är vi ju i Stockholm Vira. Men vi kommer gärna en annan gång! Ha en skön helg.

2008-04-24 @ 22:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0