Mattes födelsedag

Idag är det min Mattes födelsedag. Vi började fira med en sovmorgon för matte var hemma från jobbet idag också på grund av ögat. Det har varit en lugn dag, jag har faktiskt varit lite trött. Men självklart har det varit tårta och presentutdelning. Matte fick ett lydnadshinder, recept dvd, jättefin bok, en värmekudde till mig (att ha när man har sträckt sig eller när det bara är lite allmänt kyligt), en luftrenare till bilen, en skylt som ännu inte har anlänt som handlar om min ö (berättar mer om den sedan när den kommer), blomstercheckar, godis och av mig fick hon fina koppar med bilder på Flattar och lite text.  Jag har beställt en pin också med flatte huvud men den har inte kommit än :(  Men nu vet hon att den kommer senare. Det blir tydligen en fest till i Stockholm till helgen och det tycker jag och matte är trevligt. Kanske även jag får godsaker då. Och en hel del av mattes presenter har en tendens att även gynna mig så det är inte alls dumt.

Vi var bara tvungna att ta en bild på hindret. Se så fint det är.

image416

Tårtan var mycket god tyckte matte. Jag och Knappen fick märgben, tuggstång och lite annat godis. Har därför inte ätit så mycket vanlig mat idag. Fick lite köttrester från grillningen också så mig går det ingen nöd på.

Jag fick grävfnatt när tvåbeningarna hade sin fika. Jag trodde jag var dold av några buskar men tydligen stod jorden som kaskader runtomkring. Det ropades på mig men jag hörde inte förrän efter en stund. Min nos var nog väldigt brun när jag till sist kom ut, insåg att det var bäst att ge upp frivilligt annars skulle jag bli "uthalad". Men jag fick sån vårglädje. Tänk så mycket jag ska gräva framöver. Fast kanske inte på tomten. Vi får se.

Imorgon ska matte jobba igen. Torsdag också och halva fredag. Sedan ska vi till Stockholm över helgen och även på måndag så det blir faktiskt lite långledigt igen för matte till helgen. Det är bra tycker jag (och matte med).

Till sist vill jag bara säga till Matte att jag tycker du är bäst i hela världen och du anar nog inte hur mycket jag väntar på dig när du ska komma från jobbet. Ibland sitter jag långa stunder och tittar neråt vägen. Och även om jag klantar till det ibland så vill jag alltid göra dig glad och nöjd. Och du har bättrat dig Matte och blir inte sådär sur på mig som du kunde bli innan. Jag är så glad att jag kom till just dig Matte och din flock för jag har det jättebra och så har jag världens bästa kompisar också som du ser till att jag får träffa. Puss på näsan från din Lakrits.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vilka bra och fina presenter din matte har fått idag. Hindret är tjusigt värre... men undras om inte dina fina ord i slutet av detta inlägg klingar högst. Jag kan lova dig en sak, hade din matte fått välja helt och hållet så hade hon valt att tillbringa dygnets alla 24 timmar tillsammans med dig (men du är dyr i drift så hon måste jobba en del).

2008-04-22 @ 21:34:41
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Dyr i drift...det kanske jag är. Fast jag tror att matte måste jobba av andra skäl också. Annars skulle jag mycket väl kunna tänka mig att dra in på både det ena och det andra men jag tror inte det hjälper.

2008-04-22 @ 21:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0