Torsdagsträning

Det finns måndagsträning när vi har kurs och nu börjar även torsdagsträning bli ett känt begrepp. Det är nämligen så att vi försöker hinna med lite träning innan matte ska hålla kurs på klubben. Idag kom matte dessutom lite tidigare från jobb så vi hann gott och väl med vad vi skulle. Träningen gick bra, jag var uppmärksam och tyckte det var roligt. Sedan kort promenix i Lommaskogen och så in i bilen. Fick vänta där med luckan öppen och jag hade fullt upp med att spana på folk och hundar men jag var tyst!

Matte verkade nöjd med kvällens kurs. Innan vi åkte hem fick jag springa av mig lite på planen. Kändes skönt att tussa runt där. Det har blivit så fridfulla träningar och turer där. Kanske för att jag inte smiter så mycket längre (knappt alls). Tycker matte känns mindre nervös där.

Mattes försenade present har kommit, nämligen en pin med ett flattehuvud. Den är väldigt fin och matte blev glad. Fler paket finns på posten, tror det är bland annat kaninskinn till fler dummiesar.

Imorgon bär det av till Stockholm. Jag lovar att rapportera i vanlig ordning. Matte jobbar bara halv dag imorgon och så går tåget sent på eftermiddagen.  Hemma igen måndag kväll. Tyvärr missar vi måndagsträningen men det får vara så en gång. Ska bli väldigt kul att träffa Yster och även Medicinpinnen kommer en stund på söndag tror jag. Det blir säkert full rulle som vanligt när vi är på storstadsbesök. Och för en lantis som jag tröttar stadens liv och rörelse. Men omväxling förnöjer!

Matte verkar sura mindre över gårdagens "skogspoliser" som sade att vi inte fick träna i skogen och att jag inte får gå lös. Hon "skiter i dom" som hon säger. Jag får gå lös men radien har blivit lite mindre. Helt okej säger jag. Bara matte är glad och vi får trivas i vår skog så går jag med på det mesta.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Din matte är allt lite (mycket) tuffare än vad min MOR är.

2008-04-25 @ 23:50:02
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Ja du vet ju vilket humör hon kan ha ibland. Inte kul när det drabbar en själv men rätt bra att ha henne när det gäller andra som eventuellt tycker något mindre roligt om mig för då blir hon jättemammig och rasande. En riktig "tigermamma".

Men din MOR är nog mycket mer diplomatisk än vad matte är. Och det är minsann en bra egenskap !

2008-04-25 @ 23:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0