Bomärket tar form

Bomärket till min ö är färdigt för (sj)ösättning. Det blev jättefint. Pinnen har gjort en stor insats, det måste jag verkligen säga. Hon och Matte hjälptes åt att skaffa lämpligt tyg och sen har Pinnen sytt både länge och väl och Matte skaffade fastsättningspinnar. Imorgon ska Dagishusse hjälpa till med att fästa härligheten och sedan ska ni få se. Det finns en bild tagen inomhus redan nu men jag har fått lova att inte lägga upp den här på bloggen för allt ska vara klart först. Tänk så fint det ska bli. Dessutom har Dagishusse satt antihalkmatta på landgången för den var lite hal så imorgon ska ön bestigas igen.

Det har varit en trevlig dag annars förutom att Matte har haft skallebank. Men vi träffade en kompis till Matte och var ute och promenerade länge och väl i Bokskogen och så snackades det en massa. Fikades gjorde det också sedan och jag fick en glass men där var mycket getingar och Matte blev alltmänt uppstressad. Hon är så rolig, så säger hon till mig att hålla mig lugn när hon fnattar runt och fäktar vilt omkring sig. Lätt för henne att säga...

Nu är det faktiskt sängen som gäller för att Matte ska vakna upp med huvudet lite mer på rätt köl.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad spännande det skall bli att få ta del av bomärket här på bloggen imorgon. Då blir det alltså både invigning av din ö + kräftskiva på en och samma gång, låter som att det kommer bli en kulig och lång dag för dig/er imorgon.



Ha så jättetrevligt!

2008-08-22 @ 23:35:41
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0