Nedräkning

Nu är det verkligen nedräkning till Mattes semester. En dag kvar att jobba. Tänk så härligt det ska bli. Vädret är ju lite sisådär men jag tror det bättrar på sig. Och regn behövdes ju. Men vad det vräkte ner i morse när vi var ute, Matte var blöt långt innanför regnkläderna.

Ikväll gick vi en runda och sedan plockade Matte fram en and som hade tinat. Vi tränade lite med Herr And. Jag fick hämta honom i koppel och skynda mig att få fatt om honom, dvs inte tid att stå och hänga över honom som jag gärna vill. Jag fick ta tag om halsen för det gick fortast. Matte tyckte det såg festligt ut. Lätt för henne att flina, det är inte hon som ska hinna få tag om en stor fågel. Men jag tyckte det var roligt i alla fall. Allt är mycket bättre när Matte inte blir så sur och gapar på mig utan uppmuntrar istället och är glad.


Här har jag honom i ett fast grepp!

Nu får det vara med "hemma" träningen för ett tag för snart är det ju dags att åka ut på äventyr. Fast det blir säkert lite olika aktiviteter där så jag oroar mig knappast för att bli understimulerad när Matte är ledig. Jag är dock lite bekymrad över att inget är packat än och imorgon kväll ska vi tydligen iväg på något så vi kommer inte hem förrän lite senare. Jag får försöka övervaka Mattes packning, jag är inte helt säker på att hon kommer ihåg allt, hon är ganska vimsig just nu. Det är väl mycket på jobbet verkar det som. Bäst att jag har en tass med i spelet helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Oooh så härligt... det innebär ju att det är en dag närmre tills vi träffas! Det skall bli såååå roligt att få semestra tillsammans med er :-)



Lycka till imorgon kväll, du fixar det lätt som en plätt, jag lovar.



2008-08-06 @ 00:19:51
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Wallander

Jag glömde en sak, vad fin han är Herr And och vad bra att du börjar gilla han oxå, det passar dig bra med vilt i munnen :-)



Får jag komma och lukta/bära på honom oxå någon dag framöver ?

2008-08-06 @ 14:41:11
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Tjena Lakkan!

Låter som det är bäst att du skriver ner en "pack-lista" till din vimsiga matte. Känner igen vimsigheten - så var min matte också precis innan semestern ...

Önskar er en trevlig semester, vi ses när vi ses!

Tassar&Kramar

Zico-B

2008-08-06 @ 17:52:46
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Lakrits

Tack Zico, jag hoppas och tror vi får jättetrevligt.



Jag blev sorgsen när jag fick veta om Nelson. Livet är tungt och svårt ibland. Men du och din matte får ta hand om och trösta varandra i saknaden efter er flockmedlem.

2008-08-06 @ 23:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0