Monstermaskin

Idag skulle Matte testa tvättmaskinen, hon tyckte det började bli på tiden. Hittills har en del tvätt körts hos Dagismatte men idag skulle det alltså bli ändring. Trodde Matte...

Vår tvättmaskin är inte bara från förra århundradet utan från förrförra tror jag bestämt. Den låter som en hel fabrik, särskilt när den centrifugerar. Då tjuter den nämligen för full hals. Jag tycker illa om den redan och Matte är väl inte stormförtjust. På sikt (ganska kort tror jag) blir det nog en ny tvättmaskin.

Igår kväll fick jag förresten korn på snyltgästen men den var återigen för snabb. Attans alltså. Och när Wallander var här i söndags och vi skulle hjälpas åt så var den helt puts väck. Vad kan det vara måntro? Den är bara framme på kvällen. Luktar vildaktigt. Kan inte vara så stor för då skulle den ju inte få plats under lilla stugan. Och så springer den fort som bara den. Hjälp mig!

Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Sork? Skogsmus? Kan du inte få låna en ficklampa av matte så du ser bättre? Då blir det ju lättare att spana.

2008-12-18 @ 00:49:32
Postat av: Yvonne Macsdotter

Hej Lakrits,

Du kan hälsa matte att när man har hus så har man möss o lus. Det maskinella byter man ut lite då och då. Tur att dagis matte o vildhusse bor nära och kan tvätta lite imellan.

Nu vill jag och matte önska er båda EN GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR !

Coffe

2008-12-18 @ 16:01:55
Postat av: Wallander

Hm, inte tvättmaskinen oxå... nu får det väl räcka med utgifter för detta år.



Efter julafton, så tror jag att du kan komma närmre en lösning på vem snyltgästen är.

2008-12-18 @ 23:02:40
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Va? Ska jag få en snyltgästdetektor i julklapp eller? Nu blev jag ju väldigt nyfiken.



Nä, tvättmaskinen ska inte bytas nu, det får vänta. Den går ju än så länge...

2008-12-19 @ 22:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0