Pianoflytt och bredband igen

Ikväll har en viktig sak blivit gjort. Mattes piano har nämligen blivit flyttat. Hennes fixarbrorsa kom med två av sina starka kompisar och så hjälptes de tre och Vildhusse åt att flytta pianot. Matte var med men hon slapp bära. Vilken service. Nu står pianot fint på sin plats i v-rummet.

Ikväll har dessutom bredbandet blivit inkopplat så nu slipper vi surfa med den långsamma mobila uppkopplingen som fräckt nog kallar sig mobilt bredband. Smalband säger jag och Matte instämmer.

Det snöar ute igen. Jag hoppas det stannar kvar åtminstone till helgen för kanske komme Wallander på besök. Det vore ju buskul om det är snö. Och kanske lättare att spåra snyltgästen också!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Så var det med snön för denna gång, i alla fall är det tomt här i stan igen.



Vad bra att pianot oxå är på plats igen, nu kan du ligga och mysa framför brasan när matte Marie spelar och sjunger vackert för dig.



Vi ses på söndag om inget förutsett händer.



Ha en bra Lucia/advents helg.



Ps. jag måste gå och öva på mitt stjärngosse framträdande igen nu.

2008-12-12 @ 12:38:10
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Medicinpinnen

Ni kan vara glada som fick snö ni. Här regnar det bara...

2008-12-12 @ 19:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0