Rör-igt

Vildhuse har varit strängt sysselsatt hela dagen igår och idag med rör och kopplingar i vårt hus. Det var så jämmerligt att så fort han hade bytt en grej gick nästa sönder. Nu har han snart bytt allt. Så vi ser en ljusning. Inatt ska vi sova i vårt hus, jag och Matte. Vattnet ska stängas av när vi lägger oss för att säkert veta att inget står och läcker under natten och imorgon ska allt inspekteras noga och Vildhusse ska fixa ytterligare några saker som inte hanns med idag.  Duschen går inte att använda än men det är inte så farligt. Tvätterian är också ur funktion än så länge. Vildhusse har slutat komma med prognoser om när allt ska vara klart. Vi vet bara att det blir klart för Vildhusse ger sig aldrig förrän det är klart. Det känns ju tryggt.


Kommentarer
Postat av: Enzo

Du Lakrits, det går bra att bo i rör-a, det vet jag som bor i ett ständigt renoveringsobjekt. Man får stå ut med att matte och husse blir lite gnälliga över allt som måste göras och att det kostar pengar. Nu när husse och matte inte kan sova i sitt sovrum utan har ett provisoriskt sovrum har sängen hux flux hamnat lägre än vanligt. Praktiskt tycker jag för då kan jag lixom bara råka gå upp i sängen... Får ju inte sova i den som du men jag börjar bli en fena på att hamna i den ändå nu ;)

2008-12-06 @ 22:08:55
Postat av: Wallander

Mitt liv är oxå lite rör-igt nu, men inte får jag sova i MORS & FARS säng för det.

2008-12-06 @ 23:12:15
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Enzo

Får är snälla djur på Gotland har jag hört...

2008-12-06 @ 23:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0