Sömniga kvällar

Det är inte alls så sällan som följande händer: Vi äter hos Dagismatte och Vildhusse på kvällen. Så tänder Vildhusse brasa och Matte sätter sig i soffan. Jag lägger mig fridfullt till ro någonstans i huset som jag känner till så väl. Ofta i sängen på ovanvåningen där jag sträcker ut mig och har det skönt. Matte somnar såklart på soffan. Men efter ett tag vaknar hon till igen och då kommer hon på att vi måste hem till oss för hon har inte linsvätska eller något annat väsentligt. Då sliter hon upp mig ur min sköna sömn och så ska vi ut och åka bil. Förvisso bara två minuter men det är ändå jobbigt att flänga så sent på kvällen. Jag röstar för att Matte installerar ett övernattningskit hos sina föräldrar så att vi kan övernatta där om det blir alltför sena kvällar. Hon tänker att det ju är så nära men sent om kvällen när det är kallt ute känns det långt bort ändå.

Nu ska vi i alla fall natta oss så att vi är pigga när Wallander och Helene kommer på besök imorgon!


Kommentarer
Postat av: Wallander

Låter som en himla bra idé det där med ett extra nattkit hos dagismatte & vildhusse.



Förresten vad händer när vildhusse tänt brasan, vart tar dagismatte, vildhusse & knappen vägen? Somnar de oxå?



Vi ses imorgon... det skall bli roligt :-)

2008-12-13 @ 23:17:11
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Det varierar var dagismatte och vildhusse är. Någon gång har allihopa legat och trynat. Ibland är det bara Matte. Matte säger att det finns sömngas i soffan.

2008-12-16 @ 15:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0