Dessa tvåbeningar

Jag måste bara jämra mig lite. Ikväll har matte ägnat sig åt att dricka vin, prata i telefon, pladdra på om ditt och datt, dricka mer vin, äta lite choklad. Vad är det för ordning? Jag bara undrar.

Nåväl, det kommer ju en dag imorgon och kanske kommer matte på bättre tankar då. Fast det är väl egentligen inte så farligt för hon brukar aldrig festa. Jag har hört om så otäcka saker, tvåbeningar som lämnar sina stackars fyrisar själv för att de ska gå på fest. Så gör inte matte men hon dricker vin och pluggar och jag vet inte riktigt hur bra det går med det senare. Börjar liksom bli lite orolig över hennes tenta för hon ska ju få ut sin examen också.

Nu till något helt annat...jag måste återigen berömma mina julklappar. Godisburken från Elliot innehåller så delikata saker att jag sätter mig framför den och dräglar. Och Wallander vakar över mig från sin glob bredvid biabädden.

Wallander, hälsa din mor att matte var mycket nöjd med värmehjärtat. Hon provade det idag när hon var frusen om händerna efter promenaden. Det var jättebra och imorgon ska det "laddas om". Det är mer än man kan säga om mattes bilbatteri som har nått bottennoteringar på alla plan och ska bytas ut imorgon. Antingen ska ett nytt inhandlas eller ska vi se om dagishusse har ett extra som matte kan ta över.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Jag tror att din matte känner lite xtra press just nu. Det börjar verkligen dra ihop sig inför hennes examen och det är verkligen en stor grej hon har gjort under alla dessa år. Jag tror att vinet, telefonpladdret & inte minst chokladen gör att pressen släpper lite och gör det lite lättare att ta sig igenom det sista tentapluggandet. Tentan fixar hon oavsett!!!

Vad bra att bilbatteriet kommer att bytas ut idag på någotvis, för tänk om du/ni missat någon träning pga av ett oladdat bilbatteri... Bevisligen så måste ALLA vara ordentligt laddade för att fungera bäst!

2008-01-05 @ 10:10:27
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Nåväl, det gick ju ganska bra för matte idag trots gårdagens hålligång. Fast hon sov ovanligt hårt, jag fick puffa på henne för att hon skulle vakna och flytta lite på sig så att jag fick plats att hoppa upp i sängen.

2008-01-05 @ 23:29:56
Postat av: Wallander

Hon kanske inte sov sååå hårt, hon kanske bara låtsades för att få ha sitt täcke för sig själv.

2008-01-06 @ 00:59:24
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Nä...hon kan inte låtsas för det skulle jag märka.Hon sov som en stock. Men täcket är ett problem. Hon ska ta fram ett täcka till så att vi slipper ha dragkamp om det som finns.

2008-01-06 @ 11:46:28
Postat av: Wallander

Oxå en bra idé, med 2 täcke alltså!

2008-01-06 @ 20:43:35
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0