Idag...

...är en bra dag för skogsmysteriet har lösts (se kommentarerna i mitt förra inlägg), jag har fått god kalvlever till maten och matte har gjort sin sista praktikdag på utbildningen. Nu skrotar hon sin namnskylt där det står att hon är med. kand. och hon ska hädanefter få betalt för sitt jobb, vilket jag tycker låter strålande (mer pengar till mig). Nu har hon "bara" sin tenta kvar på måndag och lite annat småplock nästa vecka.

En annan bra grej är att jag har fårstått att vi ska träffa Elliot och Ann imorgon. Fast jag tror matte ska iväg först och lämna några viktiga papper i skolan men tydligen blir det sedan. 

Nä...nu ser jag att matte har skolkat från sina uppgifter både länge och väl. Hon måste få klart det där som ska lämnas imorgon så jag får se till att hon kommer igång igen. 

Kommentarer
Postat av: Wallander

Oj vad nära allting känns nu, praktiken klar, sista tentan inom räckhåll, kandidatnamnskylten skrotad mm.

Du skall verkligen känna dig stolt över att ha en matte som utbildat sig till läkare, jag vet att du är stolt oavsett vad hon blivit, men det här är strongt.

2008-01-11 @ 21:58:36
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Ja fast det hade varit bättre för oss om hon blivit veterinär. Men nu blev det inte så och tur var väl det för då hade inte matte varit min matte för man kan inte läsa till veterinär här utan det är längre uppåt landet och då är det ju inte alls säkert att matte hade hämtat just mig.

Å andra sidan tycker jag det är ganska kuligt att gå till veterinären (förutom röntgen) för då kan man spana in andra hundar, man får godis, åka hissbord mm. Så det är nog bra som det blev.

2008-01-11 @ 22:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0