Militäreskort

Klockan elva mötte vi upp Elliot och Ann vid Nilssons Möbler i Svedala och körde bort till brukshundsklubben. Matte är ju medlem där också för vi tränar där ibland när det känns långt att åka till Lomma. Där tränade vi igenom alla moment och matte fick lite bra tips på hur hon ska få mig att bli bättre och det hela gick faktiskt ganska bra fast jag hade lite bus i benen. Det var dels länge sedan vi tränade och länge sedan jag fick springa ordentligt.

Efter tränandet åkte vi in i våra burar och Elliot såg lite snopen ut, som att han trodde det var slut redan. Men nänä...jag visste att vi skulle ut i skogen. Vi parkerade vid scoutstugan som inte liger så värst långt härifrån och traskade genom skogen, längs sjön och sedan ut på skogsvägen. Det är en härlig runda tycker jag för det känns som att man är långt in i skogen fast egentligen är det inte så långt. Nåväl,. vi blev släppta och sprang som tusan och busade. Som tur var satt all päls kvar (Elliot har ju blivit av med en tuss där tidigare). Sedan kopplades vi lite men snart fick vi härja igen.

Efter en stund kom vi till ett stort militärförråd. Där stod beväpnade militärmänniskor och vi trodde först inte att vi skulle få passera utan matte planerade en annan väg. Men så visade det sig att vi ändå kunde få gå förbi med eskort. Det var jättespännande tyckte jag (och drog i kopplet till mattes missnöje). Tyvärr kunde vi inte ta foton för då hade de nog blivit sura. Tydligen flyttade de grejor och det kan inte ha varit vilka prylar som helst.

Vi fick springa lösa lite till innan vi kom till förråden som håller på att rivas. Vägen var alldeles lerig och sönderkörd och så här såg det ut:

image284
Titta som tvåbeningarna gör i min skog...

Efter denna passage blev det lugnare, vi kunde springa en omgång till innan vi började närma oss scoutstugan och bilarna. Då var vi ganska trötta (fast vi kunde fortfarande dra i kopplet). Väl vid bilarna fick jag flera bitar struts med mig hem

Det var välbehövligt spring och en härlig tur. Jag som var orolig i början av veckan att jag inte skulle få något kul. Det var ju helt i onödan.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Vilket äventyr ni kom mitt uti idag, snällt av "de där" att eskortera förbi er.
Men gott om busturer verkar det ha blivit, med lite allvar inledningsvis. Vad bra att din matte fick lite träningstips, men ni får inte bli förbra för snabbt för då hamnar jag för långt efter er.

Sigge är inte på ingång till oss och hans nya flockmedlem är tydligen inte riktigt på "utgång" ännu så som det ser ut nu så kan jag komma och busa med dig imorgon. Vilket jag så klart ser framemot jätte mycket.

2008-01-11 @ 22:48:37
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Hurra!!! Säg till din mor att ringa matte ikväll eller imorgon bitti/förmiddag. Efter åtta imorgon går bra för matte ska upp i tid och läsa har hon sagt. Men hon är uppe ett tag till också.

2008-01-11 @ 22:57:44
Postat av: Elliot

Tur att jag fick busa med dej idag för det blev en torftig kväll kan jag berätta.Matte har jobbat och husse har varit på jour två gånger =(
Fasligt rännande på de där människorna....man får inte en lugn stund.

Lakrits,du glömde att berätta när vi sprang som
f-n rakt fram i full fart som galopphästar...hihi

2008-01-12 @ 00:10:28
Postat av: Wallander

Nu kommer vi snart, ja vi, jag tar kompisen Sigge med mig för det har dragit ihop sig, hans lillebror tycker nog det är dax att se dagens ljus inom det närmaste. Men jag tror att vi kan springa som f.. i alla fall, tror inte du det?

2008-01-12 @ 10:26:31
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0