Spelkväll

Matte hade egentligen tänkt att vi skulle åka och träna lite i Svedala på brukshundklubben där. Men vädret blev allt ruskigare. Det blåste, snöregnade och var allmänt ruggigt. Vi gick promenad men sedan stallade matte in bilen och bestämde att vi skulle ha spelkväll istället. Mina fina träspel plockades alltså fram. Inte alla för det blir för mycket för mig tyckte matte utan hon valde ut två, nämligen Dog Fighter och Dog Turbo. Fightern gillar jag, den har jag haft innan och fattar galoppen med helt. Turbon fick jag i julas och det var första gången jag provade den idag. Lite knepigt minst sagt men jag fick ut godisarna fast jag var inte riktigt med på hur i slutändan för jag bara provade vilt och så ramlade de ut. Är ju lite otålig av mig så det går lite fort ibland när jag "spelar".

image328
Så här ser det ut när jag "fightas". Den är rolig, man ska dra träklossarna rätt, sedan lyfta dem och under finns godisen. Som ni ser tar jag tassen till hjälp att hålla fast hela mojängen på golvet för ibland flyger allting iväg och då tycker matte att jag är ovarsam.

Efter spel blev det bus under soffbordet med magkli. Sedan slöfsade matte sig på soffan lite men inte så länge för hon kom på att massagebänken skulle in i sitt fodral. Den ska nämligen följa med till Wallanders place imorgon när vi ska dit. Tror att det är Helenes stela axlar, nacke mm som ska få sig en "omgång". Undra vad jag och Walle ska hitta på medan tvåbeningarna är upptagna.

Det verkar bli en "full helg". Flera besök inplanerade, kanske lite träning här hemma mm. Men lite sovmorgnar också. Fast först en tidig till. Det går ganska bra för jag sover ju vidare lite med dagismatte när matte har åkt. Men matte får absolut inte sova vidare i bilen.

Natti-natti

Spelehunden

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad duktig du är på att spela spel. Roligt att läsa att du inte är någon dålig förlorare i alla fall även om det verkar till att gå lite ovarsamt fram emellanåt.

Va, kommer du till mig imorgon, det har jag inte hört talas om ännu. Vad snäll din matte är som skall knåda till MOR min lite. Vad vi skall göra under tiden? Hm det är fredag, jo visst ja jag brukar titta på På spåret med FAR, men jag hoppar kanske det då imorgon. Om vi inte kommer på något jätteroligt att göra så kan vi ju alltid pussas!!!

Vi ses imorrn!

2008-01-31 @ 23:30:51
Postat av: Elliot

Du det där med vädret i går kväll....asså...fy
f-n!!!Jag var med matte o jobbade o vi skulle ju så klart åka hem när det var som värst =(
Skitläskigt var det...
Men det var roligt att vara med där i varje fall.Jag har sprungit som tusan för det är ett jätteroligt inhägnat område,kollat in islandshästarna,åsnorna och många nya katter,det var bara en som fräste åt mej de andra tyckte nog att jag var ganska gullig=D Där var en som gärna hade fått följa med mej hem.Hon är helt svart som jag med lång päls...hmmm jättesöt.Liknar en mjukisleksak o hon heter Tova.

Walle,ditt förslag till aktivitet tycker jag låter lysande...

2008-02-01 @ 14:17:18
Postat av: Wallander

Skitväder igår och tyvärr inte mycket bättre idag. Elliot, jag tycker det är toppen att du kan få följa med din matte till hennes arbete och sedan får du dessutom uppleva mycket kuligheter till på köpet. Jag har aldrig sett islandshästar och definitivt inga åsnor, några utekatter har jag stött på men de verkar inte vilja vara kompis med mig. Du den där Tova låter ju intressant... varför fick hon inte följa med dig hem?

2008-02-01 @ 19:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0