Utkonkurrerad

Min grävfirma är helt utkonkurrerad av en jättemaskin. Igår kom det nämligen en gigantisk grävmaskin som dagishusse hade beställt för han har börjat fixa med tomten som han har köpt in. Där ska grävas en damm och mitt ute ska det finnas en ö. Det ska bli min ö har dagishusse sagt. Och den ska heta Lurön. Jag har själv kommit på namnet för jag ska sitta där och luras när dagismatte ropar och jag inte vill komma in. Det ska finnas en bro ut till ön också. Jag hoppas det blir en klaffbro eller en vidbrygga för då kan jag veva upp den och sitta där och filosofera och så kan ingen komma och hämta in mig när jag vill vara ute. Självklart ska själva sjön heta Lursjön.

Så här såg det ut idag när jag och matte inspekterade arbetet

image294

Jag får inte vara ute själv när maskinen är igång för det kan vara farligt. Men när den är avstängd och mannen i maskinen har åkt hem så får jag springa där och kolla och gräva. Där luktar supergott, massor med uppvräkt lättgrävd jord.

Nä....om det finns så stora maskiner så vet jag inte om min grävfirma har någon större framtid. Men det är klart, de som ser grävandet som en konstform kanske anlitar mig för jag har det verkligen som min passion. Och får jag inga jobb så har jag hela skogen som kan utforskas så mig går det ingen nöd på. Jag ser också fram emot dammen och ön och jag har nog haft svårt att gräva allt det där själv.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Gud så mysigt med en egen ö. Den kan nog vara bra till mycket... du kanske inte bara skall sitta där när du vill luras, du kanske även kan behöva sitta där när grävfirman din varit i farten för mycket...
Hoppas att jag kan få komma och kolla in Lursjön/Lurön sedan när den är klar?

Men JAG jag behöver ingen ö, jag kommer i alla fall inte när MOR kallar på mig!!!!

2008-01-18 @ 08:31:32
Postat av: Vira

Härligt med en stor damm med en ö! Där kan du ha saker som du vill ha för egen del. Matte har berättat om sin första flatte( Stella) som inte fick vara med på en andjakt istället var där en annan hund med. Stella lyckades lura sig ut, sprang till vår damm, tog änderna som den andra hunden hämtat in. Sedan simmade Stella ut till ön och vägrade komma in med dem. Inte förrän den andra hunden blivit insläppt i bilen hämtade Stella änderna.
Ska ni ha kräftor i dammen?

2008-01-18 @ 17:20:45
Postat av: Enzo

Det låter härligt med en sådan ö!

Stella som Vira berättade om låter som en klok hund tycker jag. När matte och jag var i skogen förra helgen fick jag efter träningen bära en kråka (matte tycker jag behöver träna på det av någon anledning) medan matte skulle slänga undan lite löv och grenar i morfars skog. Medan matte passade på att fixa det grävde jag snabbt ner kråkan. Men matte lyckades slänga ett öga på mig just då. Sedan grävde hon upp den igen och sa att hon bestämde över viltet och inte jag!!!! Jag ville ju bara spara den och ha den senare...

2008-01-19 @ 11:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0