Flatteträning

Idag var det träning med Flatteklubben vid Saxtorpsdammarna. Vi hämtade upp Wallander och Helene på vägen dit. Klockan tio mötte vi upp med ett gäng andra träningssugna två och fyrbeningar. Vi började med att träna lite övningar utan dummiesar. Vi gick på led och möttes, det blev inkallningar mellan andra hundar mm. Min enda miss var att jag tog ett otillåtet bad fast jag var bara ute till magen sedan vände jag för Matte lät så arg. Men apporterandet gick bra. Det var markeringar och linjetag och allt gick väl från utskick till leverans. Sedan tränade vi vattenapportering och då gick Matte ut och mötte upp mig så jag fick lämna dummyn när jag fortfarande var kvar i blötan och det gick fint, då blev det inget tjafs om att leveranserna var si eller så eller inte si eller så.

Vid halv ett åkte vi mot Malmö fast det blev ett stopp på Zoogiganten där Matte och Helene provianterade godsaker till mig och Wallander. Sedan åkte vi och lämnade Wallander och Helene i Malmö och sedan raka vägen hemåt.

Under eftermiddagen och kvällen har det blivit mycket utevistelse och en skön skogstur och så lite vila också. Jag har varit hungrig idag, jag har ätit mina kulor utan att fundera alls, frågade till och med efter lite extra och fick det, sedan fick jag en tuggpinne och så blev det glass över när tvåbeningarn åt och den fick jag slurpa i mig. Mums vad gott och svalkadne. Men nu börjar det bli dags för sängen för jag har hållit igång mycket idag. Men det har varit en härlig söndag. Nu är det tyvärr vardag som väntar igen. En hel vecka men sedan blir det ledighet för Matte i hela nio dagar och det ska bli jätteskönt att få rå om henne och ha lite sovmorgnar.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Jag såg inte så mycket av din träning idag eftersom att vi inte hamnade i samma grupp, men jag hörde flera gånger att både du & Marie skötte er bra. Jag såg dock när du tog ditt lilla otillåtna dopp, men det såg nästan ut som om din matte satte efter dig och att du då trodde att ni skulle bada tillsammans. Men när du upptäckte att så inte var fallet så kom du upp lika snabbt som du kom i.



Jag vet inte om du lade märke till att jag inte gjorde något otillåtet alls idag? Jag är faktiskt ganska stolt över mig själv :-)



Tack för skjutsen och tack för både de nya & renoverade kanindummisarna. Hörde av MOR att jag är skyldig din matte ytterligare lite pengar, dom kommer imorgon när vi synes i Lomma.



Nattinatti!

2008-06-29 @ 23:13:35
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0