Förvirrad

Matte gör mig förvirrad när vi ska gå snyggt på träningen. Ena stunden går hon på ett sätt, nästa på ett annat. Fort, sakta, mittemellan, sakta, fort osv. Jag börjar undra om min Matte är ett hopplöst fall. Men snälla Heléne ge inte upp, du måste försöka få styr på Matte för min skull. Jag ska skvallra om hon inte gör sina hemläxor. Nu får det bli allvar. Så här virrigt kan jag inte ha det.

Nåväl, alla andra moment går bra men vi har klara problem med det där gåendet. Tänk, det som borde vara enklast kan vi inte klara av. Typiskt Matte faktiskt. Hon krånglar till saker. Snart kanske vi inte kan röra oss ur fläcken för Matte har glömt hur man går.

Nu bär det mot sängen. Matte kör extra tidigt till jobbet ett tag framöver för att tjäna in timmar till lediga veckan i juli och för att få undan saker. Jag bryr mig inte så mycket, det är så tidigt ändå. Jag sover vidare med Dagismatte. Men denna veckan är rena lyxen. Bara en jobbdag till för Matte, sedan är det midsommarledigt. Hurra!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Förrvirrad är bara förnamnet tycker jag :-)



Din matte är absolut inte något hopplöst fall, du skall se att snart är förrvirringen ett minne blott.

2008-06-18 @ 23:53:40
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Heléne och Zico-BB

Vi håller med Wallander och visst är det så att det brukar gå lite "bakåt", när man försöker ändra på något. Ni får ge det en liten tid - så kommer allt att falla på plats.

Och det där med "gåendet", det kommer ju igen i andra moment, t ex platsläggande och ställande, så det är jätteviktigt att det ser snyggt ut :D

Hoppas ni får en HÄRLIG MIDSOMMAR.

/H&Z

2008-06-19 @ 09:05:13
Postat av: Zico igen

Viktigt!

Kolla i min gästbok - Isa har hälsat til Nelson !!!!

Alltså, det är honom hon är KÄR i, inte Walle ... för han är ju KÄR i dej !

/Z

PS. Glöm inte de 7 blommorna (OBS. Olika sorter) under huvudkudden i morgon natt och dröm sen för G:s skull om Walle-Palle, annars blir han "putt" :D

2008-06-19 @ 22:25:28
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Lakrits

Zico...du borde extraknäcka som "kärleksdirektör". Tack för tips och uppmuntrande besked.



Måste kolla upp blommorna, får be Matte om hjälp om det kniper. Hittar man inte alla sorterna kanske man kan byta ut. Huvudsaken är kanske att det är sju olika sorter eller?

2008-06-19 @ 22:56:00
Postat av: Mamma Sella och hela flocken...börjar bli stor!

En riktigt trevlig Midsommar önskar vi er båda och hoppas att vädrets makter gör så att många blir glada..sol i rättans tid och regn på sovtiden -ett önsketänkade kanske, men jag tror Skåneborna skulle få skapligt väder!



Älskade Lakritsbiten...ett måste du lära dig: tvåbeniningarna är inte särskilt koncekventa, vi måste alltid ha förståelse och överseende med dem. Hur hade vi överlevt annars tror du...?!



Du blir bra på kort också -precis som mamsen...ja, det vill säga om jag får tycka alltså, matte är inte koncekvent här heller. Ibland säger hon att det blir bra och ibland säger hon att det blir dåligt och så ändras position för en stup i ett. Ha överseende bara! Något som alltid -nåväl, nästan alltid i alla fall är klockrent och det är maten...den ändras inte särskilt ofta, samma gamla kulor rullar in hela tiden!



Puss på dig!

Mamsen och resten...

2008-06-19 @ 23:00:27
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Lakrits

Tack för alla uppmuntrande tillrop. Jag ska försöka ha tålamod med Matte. Jag behöver ju henne och hon mig och vi har en massa kul ihop, vi ska bara få till det där med "gåendet" men jag ska göra mitt bästa så gör väl Matte sitt bästa så hoppas vi på att det går vägen så småningom.



Kul att höra ifrån dig Mamsen! Som tur är får jag lite variation med maten ibland fast i grunden är det ju samma ändå. Men ibland är det skönt med samma saker fast kanske inte med maten för där gillar jag variation.

2008-06-20 @ 00:06:03
Postat av: (Medicin)pinnen

Midsommarnatten plockar jag klöver och timotej, karibacka och ängsull och ljuva förgätmigej. Blåklockor och violer och sen drömmer jag om dig. Och då vet jag att du... (ja resten kan ni kanske) Lycka till!

2008-06-20 @ 08:03:32
Postat av: Lakrits

Isch då...jag kan inte alla de där blomsingarna. Får kanske ta Matte eller ännu hellre Dagismatte till hjälp.

2008-06-20 @ 11:16:03
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0